April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۵۹۳۳۲
۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۲
0
یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی بر ضرورت اصلاح برخی از قوانین فعلی به نفع جامعه کارگری تاکید کرد.
عنابستانی: شجاعت اصلاح قانون کار در وزارتخانه بوجود بیاید
علی اصغر عنابستانی در دیدار انجمن‌های کارگری با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: آقای وزیر بسیار خوشحالم که جلسات اولویت دار شما حضور در جمع تشکل‌های کارگری است و توفیقی بود که در این جلسه حضور داشته باشم.

وی افزود: از نیابت نگاه مجلس و کمیسیون اجتماعی مطرح می‌کنم؛ بسیاری از قوانین که به نفع کارگری و تشکل پذیری ساختار کارگری است، نیاز به اصلاح دارد.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ضمن آمادگی مجلس برای همکاری با دولت و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بیان کرد: در مجلس باید با سرعت کار‌ها دنبال شود و به طور مثال اصلاح قانون بیمه بیکاری ضروری است و به ویژه در جریان کرونا معلوم شد که چه ضرورت جدی دارد و چند میلیون کارگری که در ساختار اشتغالی کشور ثبت نشده بودند، بیکار و بی پناه شدند و ما هیچ راهکاری برایش نداشتیم.

عنابستانی در ادامه گفت: ۱۱ سال است که این طرح اصلاح بیمه بیکاری بین مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان در رفت و آمد است و هم اکنون در کمیسیون اجتماعی مجلس است و باید لایحه توسط دولت به مجلس شورای اسلامی بیاید.

وی بیان کرد: طرح تسهیل صدور مجوز کسب و کار که این هفته در مجلس شورای اسلامی با رأی خوب در اولویت قرار گرفت، از کار‌های بسیار خوبی است که می‌تواند به نفع توسعه اشتغال کارگشایی نماید.

نماینده غرب خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: شجاعت اصلاح قانون کار به نفع توسعه اشتغال و امنیت شغلی باید در وزارتخانه به وجود بیاید.

وی گفت: برای طرح اصلاح بیمه کارگران ساختمانی که اکنون در کمیسیون اجتماعی مجلس در دست بررسی است، نمایندگان وزارتخانه و تأمین اجتماعی باید جدی‌تر پای کار بیایند و طرح باید اصلاح شود.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی افزود: افزایش نقش نمایندگان کارگری در تأمین اجتماعی ضروری است و کار باید به کارگران واگذار شود و اگر در مجلس شورای اسلامی نیاز به اصلاح قانون است، این آمادگی وجود دارد که اتفاقات قابل قبولی رخ دهد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: