کد خبر: ۳۵۹۳۷۳
۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۴
0
قیمت دلار افزایش یافت، اما از مرز حساس عبور نکرد. قیمت سکه به مرز ۱۲ میلیون تومان نزدیک شد. قیمت یورو به کانال ۳۲ هزار تومان بازگشت و قیمت یورو سنا بر خلاف یورو آزاد افت کرد.
توقف سکه و دلار پشت مرز حساس
دیروز قیمت دلار آمریکا رقم‌هایی زیر ۲۷ هزار تومان را به ثبت رساند و در نهایت روی ۲۷ هزار و ۱۰۰ تومان قرار گرفت. این رقم در شروع معاملات امروز افزایش یافت و روی ۲۷ هزار و ۴۱۰ تومان قرار گرفت. به عقیده برخی تحلیل‌گران بازار در این محدوده قیمتی مرز‌های ۲۶ هزار و ۸۰۰ تومان و ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان برای دلار مهم ارزیابی می‌شوند، قیمت دلار امروز از این مرز‌ها تجاوز نکرد و در آخرین ساعات معاملات روی ۲۷ هزار و ۳۷۰ تومان قرار گرفت.

نوسان درهم امارات بالای مرز حساس
قیمت درهم امارات عصر روز گذشته روی ۷ هزار و ۴۵۰ تومان قرار داشت. قیمت درهم در شروع معاملات امروز از مرز ۷ هزار و ۵۰۰ تومان عبور کرد و روی ۷ هزار و ۵۲۰ تومان قرار گرفت. قیمت درهم در طول معاملات امروز بالای مرز ۷ هزار و ۵۰۰ تومان نوسان می‌کرد و در نهایت روی ۷ هزار و ۵۳۵ تومان قرار گرفت.

نزدیکی سکه امامی به مرز ۱۲ میلیون تومانی
همراه با افزایش قیمت دلار، قیمت سکه امامی نیز افزایش یافت. افزایش قیمت سکه در حالی اتفاق افتاد که قیمت طلای جهانی در ساعات ۱۶ و ۲۰ دقیقه عصر، تغییراتی منفی را نسبت به پایان معاملات روز گذشته به ثبت رسانده بود و روی ۱۷۸۶ دلار قرار داشت.

قیمت سکه امامی عصر روز گذشته روی ۱۱ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان قرار داشت، قیمت سکه در شروع معاملات امروز روی ۱۱ میلیون و ۸۹۰ هزار تومان قرار داشت. قیمت سکه در آخرین ساعات معاملات امروز ۱۱ میلیون و ۹۳۰ هزار تومان بود.

عرضه دلار متشکل افزایش یافت
همراه با افزایش قیمت دلار آزاد قیمت دلار در سامانه سنا و بازار متشکل نیز رشد کرد و حجم عرضه دلار نسبت به روز گذشته ۱۳ درصد افزایش یافت. مقدار عرضه دلار در معاملات امروز ۹ میلیون و ۲۹ هزار بود. امروز ۱۲ امین روز پرتزریق سال بود و مقدار عرضه ۵۲ درصد از مقدار متوسط بیشتر بود.

قیمت یورو به کانال ۳۲ هزار تومان بازگشت
قیمت یورو بازار آزاد که در روز گذشته به کانال ۳۱ هزار تومان وارد شده بود، در معاملات امروز رشد کرد، به کانال ۳۲ هزار تومان بازگشت و روی ۳۲ هزار و ۴۲۰ تومان قرار گرفت. تغییرات قیمت یورو سنا محدود و در خلاف جهت یورو آزاد بود، قیمت یورو سنا ۵ تومان افت کرد و روی ۳۱ هزار و ۶۸۷ تومان قرار گرفت. قیمت یورو متشکل هم مانند یورو آزاد تغییراتی مثبت را به ثبت رساند. قیمت یورو متشکل ۶۶ تومان رشد کرد و روی ۳۱ هزار و ۱۴۶ تومان قرار گرفت.

در پایان باید تاکید کرد که قیمت دلار آمریکا در معالات امروز رشد کرد، اما نتوانست از مرز مهم ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومانی عبور کند. همچنین سکه تحت تاثیر رشد قیمت دلار افزایش قیمت داشت، با توجه به روند مذاکرات و تعاملات ایران و قدرت‌های جهانی احتمالا در روز‌های آتی شاهد تاثیرات بیشتر نتایج این مذاکرات به بازار ارز و طلا خواهیم بود.
 
منبع: اقتصاد نیوز
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: