April 2024 18 / پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۵۹۷۵۱
۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۹
0
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس بیان کرد: آقای رئیسی با حضور در پیمان شانگهای و جلسه مرتبط با آن اقتصاد ایران را از گروگان اروپا خارج می‌کند و به نظر می‌رسد ما می‌توانیم، سطح بالاتری از مراودات را حتی با اروپایی‌ها داشته باشیم.
نماینده مجلس به مسئولین درباره رابطه ایران و اروپا هشدار داد
عباس مقتدایی خوراسگانی»، نماینده مردم اصفهان و نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با برنا در رابطه با پیمان شانگ‌های و اهمیت سفر دولت و آیت‌الله رئیسی به تاجیکستان گفت: پیمان شانگ‌های از مباحث پراهمیتی است که در این برهه زمانی به جهت فشار‌هایی که آمریکا در طول سالیان گذشته بر کشور وارد کرده، به لحاظ اقتصادی فرصتی کم‌نظیر برای ما به شمار می‌آید و باید برای بهره‌گیری از این فرصت، یک نقشه راه و برنامه راهبردی و بلند مدت تدوین کنیم.

او در ادامه بیان کرد: تجربه دولت یازدهم و دوازدهم نشان داد باید به سمت آسیا و مراودات فیمابین با همسایگان برویم و نقطه اتکای ما به‌جای غرب و اروپا به سمت آسیا تغییر پیدا کند. در پیمان شانگ‌های که قدرت‌های نوظهور مانند چین، روسیه و هند حضور فعال دارند، جمهوری اسلامی ایران می‌تواند به‌عنوان یک کشور قدرتمند منطقه غرب آسیا به سطح بالاتری از توانمندی‌های تجاری، اقتصادی و مالی و نظایر آن فکر کند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس بیان کرد: بار‌ها اعلام کرده‌ایم تمایل به همکاری با همه کشور‌های دوست داریم، اما واقعیت امر این است که ارتباطات ما در سال‌های گذشته هر چقدر به سمت تعامل با اروپا پیش رفت، بخشی از اقتصاد ایران به دلیل بدعهدی آن‌ها به گروگان گرفته شد. آقای رئیسی با حضور در پیمان شانگ‌های و جلسه مرتبط با آن، اقتصاد ایران را از گروگان اروپا خارج می‌کند و به نظر می‌رسد ما می‌توانیم، سطح بالاتری از مراودات را حتی با اروپایی‌ها داشته باشیم مشروط بر این که اقتصاد ایران را به اروپا گره نزنیم و بدانیم آمریکایی‌ها به دنبال تقویت اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی و سیاسی ایران نیستند.

نماینده مردم اصفهان افزود: دکتر رئیسی وضعیت نابسامانی را تحویل گرفته، اما تجربه دولت قبلی به دولت سیزدهم کمک می‌کند. ما بهای زیادی برای به دست آوردن تجربه برجام پرداختیم، اما اکنون ثمره برجام را در عدم استحقاق غرب می‌توانیم مورد بهره‌برداری قرار دهیم. در یک کلام باید بگوئیم دوران جدیدی در اقتصاد ایران و سیاست منطقه آغاز شده و پیمان شانگ‌های می‌تواند بخشی از نابسامانی‌های قبلی را متوقف کند.
 
منبع: برنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: