April 2024 16 / سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
در گفت و گو با پول نیوز مطرح شد؛
کد خبر: ۳۵۹۷۶۹
۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰
0
مشکل کمبود مرغ برای ماه های آینده از طریق واردات تخم مرغ نطفه دار تامین شود.
حل مشکل کمبود مرغ در بازار برای ماه های آینده
حبیب اسدالله نژاد، نایب رئیس کانون سراسری مرغداران گوشتی در گفتگو با خبرنگار پول نیوز در خصوص نحوه واردات مرغ و تامین بازار بیان کرد: براساس مصوب قیمت گذاری در کشور، قیمت مرغ نباید بیشتر از ۲۸ هزار و نهایت ۲۹ هزار تومان در بازار باشد و اگر قیمت مرغ بیشتر از این در بازار است سودجویی محسوب می‌شود و دستگاه‌های نظارتی لازم است که در خصوص افزایش قیمت مرغ بیشتر از ۲۹ هزار تومان در بازار ورود کرده و جلوی این سودجویی‌ها را بگیرند.

وی ادامه داد: اما واحد‌های مرغداری در تامین نهاده‌های دامی کاملا دچار مشکل هستند و بسیاری تا به امروز نهاده‌هایی که به واحد‌های مرغداری باید اختصاص می‌یافت، اختصاص داده نشده است و حتی اگر در حاضر هم این تفویض صورت بگیرد و به دست واحد‌های مرغداری برسد، دوره پرورش به پایان رسیده و عملا یک دور واحد‌های مرغداری با واحد‌های آزاد تولید کرده اند؛ که این موضوع یک نقصان و یک ایراد بزرگ است و انتظار ما این است که این قضیه بصورت درست رفع مشکل شود.

اسدالله نژاد گفت: قرار شده است که مشکل کمبود مرغ برای ماه‌های آینده از طریق واردات تخم مرغ نطفه دار تامین شود؛ که این فعالیت شروع شده است. کمبود جوجه و جوجه ریزی با مشکل کمبود مرغ مواجه است.

وی در پایان تاکید کرد: اگر جوجه‌ریزی در مرغداری‌ها به اندازه کافی باشد و نهاده از سوی دولت تامین شود تامین مرغ کشور در ماه‌های آینده به راحتی میسر خواهد شد.

قیمت جوجه یک روزه گوشتی به حدود ۱۰ هزار تومان رسیده است. از طرف دیگری وضعیت تخم‌مرغ‌های نطفه‌دار در بازار خوب نیست. با افزایش قیمت جوجه‌های یک روزه، دولت به فکر نحوه تامین تخم‌مرغ نطفه‌دار افتاده و حالا این تخم‌مرغ‌ها از ترکیه قرار است وارد ایران شود.

تولید مرغ آن قدر کاهش یافته که مرغداران می‌گویند دولت قبل به فکر واردات جوجه‌های یک روزه از اروپا بود، اما به دلیل افزایش هزینه‌های حمل و نقل، بهای تمام شده این جوجه‌ها برای تولیدکنندگان گران تمام می‌شد و بنابراین دولت از این تصمیم صرف نظر کرد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: