کد خبر: ۳۵۹۹۱۰
۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۸
0
یک کارشناس مسائل بین الملل تاکید کرد: حضور در مجمع عمومی سازمان ملل فرصتی است که بتوان در کمترین زمان بیشترین بهره برداری را از طریق ملاقات‌ها با مقامات و یا گفتگو‌های چند جانبه در مسائل مختلف اعم از منطقه‌ای و بین المللی داشت.
مجمع عمومی سازمان ملل
حسن بهشتی پور، درباره حضور ایران در مجمع عمومی سازمان ملل و استفاده از ظرفیت‌های این سازمان و شرکت کنندگان، گفت: معمولا مجمع عمومی سازمان ملل فرصتی است برای همه کشور‌ها از جمله ایران که در سه بخش از آن استفاده کند. نخست اینکه سخنرانی رسمی است که معمولا در عالی‌ترین سطح کشور‌ها نقطه نظرات بیان می‌شود و آخرین تحولات بین المللی و منطقه‌ای مطرح می‌گردد و این مسئله برای وزیر امور خارجه کشور ما نیز فرصتی است که از آن استفاده کند.

وی افزود: نکته دیگر فرصتی است که در حاشیه مجمع، کنفرانس‌های متعددی از جمله در زمینه خلع سلاح، آب و هوا و ... برگزار می‌شود و ایران هم می‌تواند فعالانه در این کنفرانس‌ها شرکت کرده و دیدگاه‌های خود را مطرح کند.

این کارشناس مسائل بین الملل همچنین بیان کرد: با توجه به اینکه اکثر مقامات در این مجمع شرکت می‌کنند گفتگو‌های دو جانبه فرصت مغتنمی است که با کمترین هزینه و پروتکل تشریفاتی این گفتگو‌های دو یا چند جانبه برگزار شود و حتما هم وزیر خارجه کشورمان با همتایان خود یا حتی مقامات بالاتر دیدار کرده و در مورد مسائل دو جانبه و منطقه‌ای گفتگو می‌کند که در کمترین فرصت می‌تواند بیشترین بهره برداری را داشته باشد.

بهشتی پور در ادامه اظهار کرد: برگزاری کنفرانس‌های مطبوعاتی و یا گفتگو‌های اختصاصی حتما می‌تواند در بیان دیدگاه‌های کشور ما موثر باشد، به ویژه اینکه آقای امیر عبداللهیان به عنوان نماینده ایران و اولین سفر خود به عنوان وزیر خارجه در نیویورک حضور دارد و طبیعتا مورد توجه خبرنگاران خواهد بود. طبیعتا ایشان پیش بینی‌های لازم را هم در این زمینه داشته و خود را آماده کرده اند.

وی در پایان گفت: تیم رسانه‌ای قوی می‌تواند برنامه ریزی برای انجام دیدار‌ها با افراد موثر و یا گفتگو‌های اختصاصی بسیار کمک کننده باشد، زیرا وزیر خارجه یک کشور می‌تواند در این برنامه‌ها تصویرسازی از کشور را به خوبی نشان دهد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: