April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۶۰۱۶۹
۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۳
0
تدوین و تصویب سند راهبردی بیمه ایران طی نیمه نخست سال ۱۴۰۰، از جدی‌ترین دست آورد‌های تحول آفرین این شرکت بود که نتیجه شکوفایی خرد جمعی در تدوین سیاست‌های کلان و برنامه‌های اجرایی شرکت سهامی بیمه ایران در دوران مدیریت جدید است و به تصویب مجمع سالانه شرکت سهامی بیمه ایران نیز رسید.
جزییات سیاست ها، طرح ها و برنامه های تحول آفرین بیمه ایران در نیمه نخست امسال
بیمه ایران با اشاره به تصمیم سازی‌ها و تصمیم گیری‌ها در مجموعه مدیران و متخصصان سندی تدوین کرده اند، که این سند، یک سند راهبردی نقشه راه آینده برای ترسیم چشم‌اندازها، ماموریت‌ها و برنامه‌های عملی آن در آستانه ورود به برنامه هفتم توسعه کشور است.
 
دکتر یکتا اشرفی، عضو هیات مدیره بیمه ایران به تشریح جزییات سیاست ها، طرح‌ها و برنامه‌های خرد و کلان بیمه ایران در نیمه نخست امسال پرداخت و نهایی شدن تدوین سند راهبردی بیمه ایران را گامی بزرگ در خود کفا شدن شرکت در تهیه و تنظیم و تدوین اسناد بالادستی و کاربردی دانست.

وی که از راهبران کلیدی تدوین سند راهبردی بیمه ایران بوده است، با اشاره به حاکمیت خرد جمعی در تصمیم سازی‌ها و تصمیم گیری‌ها در بیمه ایران، سند راهبردی را نقشه راه آینده شرکت برای ترسیم چشم‌انداز ها، ماموریت‌ها و برنامه‌های عملی آن در آستانه ورود به برنامه هفتم توسعه کشور خواند و افزود: لزوم تغییر نگاه به بازار‌های مالی و نقش صنعت بیمه و شرکت سهامی بیمه ایران با توجه به تحولات عظیمی که در این بازار‌ها رخ داده و اقتصاد دیجیتال و بازار‌های الکترونیک در آن حاکمیت مطلق یافته اند، بیمه ایران را به بازبینی برنامه‌های قبلی و به ویژه تجدید نظر در سند راهبردی پیشین که در زمان خود بسیار خوب هم طراحی شده، اما در فرآیند اجرا قرار نگرفته بود، ملزم کرد که این فرایند پیچیده و سنگین در نیمه نخست امسال با بسیج تمامی نیرو‌های شرکت با موفقیت انجام شد.

عضو هیات مدیره بیمه ایران گفت: به این ترتیب، ۶ برنامه استراتژیک بر مبنای راهبرد‌های توسعه برونگرا با نوآوری باز، انسجام سازمانی و توسعه سرمایه انسانی و ۸ مگا پروژه با محوریت تحول دیجیتال و تحقق شمول مالی که در جهت تقویت و تکمیل سامانه‌های هوشمند، ایجاد ساختار‌های منتهی به بیمه گری دیجیتال، توانمند سازی سرمایه‌های انسانی و توسعه و ارتقاء بیمه‌های زندگی است، در این سند غلطان و پویا که هر شش ماه قابل بازبینی و اصلاح است و اهداف و عملکرد‌ها را مورد پایش بر اساس نظام نامه تدوین شده و در صورت نیاز مورد بازبینی قرار می‌دهد، گنجانده شد تا چراغ راه فروزانی باشد برای آینده بیمه ایران.

اشرفی، یکی از مشکلات اساسی شرکت در سال‌های اخیر را که به دلایل مختلف، از جمله تغییرات زیاد مدیریتی، پدید آمده و موجبات دل آزردگی سرمایه انسانی ارزنده و شریف بیمه ایران را فراهم کرده بود، شیوه نامناسب و نامتناسب استخدام‌ها و قرارداد‌ها و شائبه وجود تبعیض در این زمینه، ناتمام ماندن برنامه ها، تحقق نیافتن وعده‌ها و امثال این امور دانست و تاکید کرد: یکی از بزرگترین دغدغه‌های مدیرعامل و هیات مدیره بیمه ایران برطرف ساختن این مشکلات بوده است که در شش ماه نخست امسال تلاش بسیاری برای رفع آن‌ها شد و طرح‌ها و برنامه‌های اساسی خوبی برای پایدار سازی توسعه نیروی انسانی در شرکت در دست اجرا است.

وی ادامه داد: یکی از هشت مگا پروژه و یکی از شش برنامه استراتژیک سند راهبردی به حوزه منابع انسانی اختصاص یافته که به تدریج به رفع کاستی‌های موجود در حوزه منابع انسانی، اصلاح ساختار آموزش و توانمند سازی نیروی انسانی می‌انجامد.

عضو هیات مدیره بیمه ایران اظهار کرد: برنامه تحول آفرین دیگری که در شش ماهه نخست سال جاری به وقوع پیوست، اصلاحات اساسی در فرآیند صدور مجوز امور نمایندگان و حرکت به سمت سیستمی کردن مجوز نمایندگی بوده است که در اوایل مهرماه کلید خواهد خورد. این امر علاوه بر جلوگیری از برخی رانت­ها، به شفافیت امور نیز منجر می‌شود و در راستای تسهیل آغاز فرآیند کسب و کار است.

وی افزود: اقدام دیگر در همین زمینه، رتبه بندی نمایندگان و اعتبار سنجی آنان با اتکا به شاخص­های معین و ثبتی است که شاخص‌های آن در گام اول مصوب شده و تا اواسط مهر سال جاری به اتمام می‌رسد. بر اساس این طرح امکان رتبه ­بندی نمایندگان بر اساس داده­‌های ثبتی فراهم می­گردد و تمامی این اقدامات در راستای سیاست‌های شفاف سازی و رصد دائمی قابلیت­ها صورت می­پذیرد. در مورد امور نمایندگان، اصلاح ساختار با تکیه بر آسیب شناسی، ارتقاء توانمندی و درآمد زایی، حضور فعال‌تر در بازار بالاخص بیمه‌های زندگی، مکان یابی دفاتر، آموزش و... هدف اصلی است.

خانم دکتر اشرفی در بخشی دیگر از این گفتگو به موضوع فرآیند‌ها پرداخت و اظهار کرد: یکی دیگر از معضلات شرکت نبود استاندارد‌های لازم برای فرآیند‌ها بوده است که ایجاد آن در دستور کار معاونت برنامه ریزی و نوآوری و اداره کل برنامه ­ریزی و بودجه قرار گرفت تا با بازنگری فرآیندها، گلوگاه‌ها شناسایی و برطرف شود. مهمترین هدف از استاندارد سازی فرآیند‌ها روان سازی خدمت رسانی است که نخستین مرحله آزمایشی آن با اصلاح فرآیند‌های بخش صدور و پرداخت خسارت، حداکثر تا پایان مهر ماه جاری آغاز می‌شود.

وی اقدام مهم دیگر در نیمه اول امسال را موضوع ساماندهی امور مرتبط با بحث «کور اینشورنس» دانست و افزود: در این زمینه با یک گروه دانشگاهی قرارداد منعقد شد که نتیجه تحقیقات و بررسی‌های این گروه حدود یک ماه قبل در قالب چهار گزینه و در گام دوم در دو گزینه اعلام شد و امیدواریم تا نیمه مهر ماه امسال به یک گزینه نهایی برسیم.

همچنین نهایی سازی و ثبت افزایش سرمایه، ارتقاء توانگری به سطح یک از دیگر دستاورد‌های مهم شرکت سهامی بیمه ایران و حاصل تلاش جمعی تک تک همکاران بوده است. از دیگر اقدامات اساسی که شروع شده است ساماندهی شرکت‌های اقماری و پایش عملکرد آن‌ها است که می‌بایست با دقت هر چه تمام‌تر فرآیند آن به انجام رسد و رصدو پایش عملکرد آن‌ها در قالب یک برنامه مشخص به صورت مستمر صورت پذیرد.

در انتها امیدواریم با همدلی و همراهی همه ذینفعان بالاخص همکاران خدوم و زحمتکش بیمه ایران و نمایندگان، انجام اصلاحات با سرعت و شفافیت هر چه بیشتر بتواند افق‌های بهتری را پیش روی همه ذینفعان شرکت سهامی بیمه ایران اعم از خانواده بزرگ این شرکت (همکاران _ نمایندگان)، بیمه گزاران و صاحبان سهم قرار دهد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: