کد خبر: ۳۶۰۴۷۱
۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۵
0
وقتی بحث واردات خودرو است باید زمینه‌های رقابت خودروسازان داخلی با ادغام و درنتیجه با افزایش کیفیت و کاهش قیمت تامین شود.
ماجرای ادغام «ایران خودرو» و سایپا به کجا رسید؟
در روز‌های نخست مهر سال ۱۳۸۱ خبر مهمی منتشر شد؛ ادغام ایران خودرو و سایپا. با موافقت سازمان گسترش، قرار بود این دو شرکت در یکدیگر ادغام شوند.

داود میرخانی، دبیر وقت انجمن خودروسازان در این مورد گفته بود: در این شیوه، نیروی محرکه و شاسی محصولات دو شرکت یکسان، اما هر شرکت در طرحی و ساخت بدنه خودرو می‌تواند تغییر ایجاد کند.

وی افزود: این دو شرکت خودروسازی در حال مذاکره برای تدوین راهکار‌های اجرایی ادغام به‌صورت «پلت‌فرم» هستند که احتمالا ۶ ماه تا یک سال به طول خواهد انجامید.

دبیر انجمن خودروسازان با بیان اینکه اگر مساله پیوستن به سازمان تجارت جهانی نبود، ادغام خودروسازان مطرح نمی‌شد، گفت: وقتی بحث واردات خودرو است باید زمینه‌های رقابت خودروسازان داخلی با ادغام و درنتیجه با افزایش کیفیت و کاهش قیمت تامین شود.

وی ادامه داد: بانک‌های دولتی کشور هیچ‌گونه وام بلندمدتی به صنعت نمی‌دهند و بازار پول و سرمایه ما عمدتا انحصاری است و اگر قصد آزادسازی است، چرا ورود بانک‌ها و موسسات مالی به بازار ایران آزاد نمی‌شود تا صنعتگران ما بتوانند تسهیلات مالی موردنیاز خود را به‌صورت بلندمدت و با نرخ ۳ تا ۴ درصد دریافت کنند؟

میرخانی با بیان اینکه رشد اقتصادی در محیط رقابت صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: رقابت با واردات خودرو صورت نمی‌گیرد و انجمن خودروسازان با این نوع رقابت مخالف است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: