April 2024 18 / پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۶۰۴۹۷
۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۲
0
عضو کمیسیون بهداشت مجلس گفت: مسئولان کشورمان باید آگاهی‌های لازم را به زائرین اربعین برای رعایت مسائل بهداشتی گوشزد کنند.
تمهیدات لازم برای انجام تعداد بالای تست PCR از زائران در مرزها صورت گیرد
همایون سامه یح نجف‌آبادی عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم رعایت مسائل بهداشتی هنگام بازگشت زائران اظهار داشت: زیارت حرم مطهر امام حسین (ع) در اربعین امری پسندیده است و برگزاری راهپیمایی به همین مناسبت هم ثواب بسیار زیادی دارد، اما بایستی مسائل بهداشتی و پروتکل‌های لازم به منظور پیش‌گیری از بیماری کووید ۱۹ از سوی مسئولان و زائران رعایت شود.

وی با تأکید براینکه برگزاری راهپیمایی اربعین و گردهمایی مسلمانان در کربلا و نجف می‌تواند تأثیرات بالای سیاسی و مذهبی داشته باشد، عنوان کرد: خیلی از ایرانیان عاشق این هستند که در اربعین در کربلا و نجف حاضر شده و قبور مطهر امام حسین (ع) و حضرت علی (ع) و حضرت عباس (ع) را زیارت کنند و با این کار ضمن ابراز ارادت یک میتینگ جهانی و گردهمایی مسلمانان را به رخ دنیا بکشانند.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس گفت: مسئولان کشورمان باید آگاهی‌های لازم را به زائرین اربعین برای رعایت مسائل بهداشتی گوشزد کنند.

سامه یح نجف‌آبادی خاطرنشان کرد: مسئولان کشورمان ضرورت انجام تست‌های PCR از زائران را هنگام بازگشت اعلام کرده‌اند، اما انجام حجم بالایی از این تست‌ها در عراق، ایران و مرز‌ها بسیار سخت است که بایستی سریعا تمهدیدات لازم در این باره صورت گیرد.

وی افزود: تعداد بسیار بالایی از زائران در ساعاتی محدود وارد کشورمان می‌شوند که بایستی از قبل تمهدیدات لازم برای تعداد بالایی تست PCR صورت گیرد و تلاش شود پاسخ چند ساعته انجام تست‌ها به چند دقیقه کاهش یابد؛ همچنین آن دسته از زائرانی که مبتلا به کووید ۱۹ هستند هم باید در قرنطینه باشند.

منبع: فارس
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: