کد خبر: ۳۶۰۵۴۸
۰۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰
0
خیلی از خانواده‌ها برای باهوش شدن بچه‌هایشان به دنبال راهکار‌های عجیب و غریب می‌گردند، مثل خرید اسباب‌بازی‌های گران‌قیمت، در حالی که با لوازم ساده منزل هم می‌توان بچه‌های نابغه تربیت کرد.
با این ابزار‌ها کودک خود را نابغه کنید
همه خانواده‌ها به دنبال داشتن فرزند سالم با تربیت خوب هستند. همه می‌خواهند نابغه و باهوش تربیت کنند بنابراین خانواده‌هایی که از لحاظ مالی مرفه و یا متوسط به بالا هستند، تلاش دارند با روش‌های عجیب و غریب یا خریدن اسباب‌بازی‌های رنگ به رنگ و لاکچری فرزندانشان را باهوش کنند، درحالی که این روش‌ها جواب نمی‌دهد و خریدن اسباب‌بازی‌های رنگ به رنگ بی‌فایده است.

همین که بچه شما در خانه آزاد باشد و هر از گاهی در طبیعت بگردد و بتواند آن را لمس کند، باعث فعال شدن سیستم عصبی و سلول‌های مغزش می‌شود. شما چقدر در منزل به بچه‌هایتان آزادی می‌دهید؟ آیا از آن دست افرادی هستید که وسایل گران‌قیمت در منزل تزیین کردید و اجازه دست زدن بچه‌ها به هیچ چیز را نمی‌دهید یا اینکه با لوازم ساده خانه و وسایل مختلف بچه‌ها را آزاد می‌گذارید تا بازی کرده و تجربه کسب کنند؟

اما با چه لوازم و وسایلی می‌توان بچه باهوش از سنین دو ـ سه سالگی تا شش سال تربیت کرد:
 


۱- تخم مرغ

یک تخم مرغ به فرزندتان بدهید و از او بخواهید که از آن مراقبت کند، احتمالا در بار‌های اول آن را خواهد شکست، اما دفعات بعد دقت بیشتری می‌کند.

تجربه محافظت از یک شیء شکننده برای رشد ابعاد مختلف هوش فرزند را تقویت می‌کند.
 
 

۲- لیوان شیشه‌ای

یک لیوان شیشه‌ای به کودک بدهید و از او بخواهید از داخل لیوان اطراف را ببیند، اینطور تفاوت اشیای شفاف و غیرشفاف را از هم تشخیص می‌دهد و می‌تواند آن را توضیح دهد.

حتی می‌توانید با چند تکه چوب یا قاشق روی چند لیوان مختلف بزنید تا صدا‌های متفاوتی ایجاد کند نیازی نیست برای این کار اسباب‌بازی‌های مختلف را برای بچه بخرید که از قضا خیلی هم به آن‌ها توجهی نداشته باشد.
 


۳- حبوبات


هر حبوباتی که در منزل دارید، یک مشت بردارید و درون ظرفی بریزید و از بچه‌تان بخواهید که آن‌ها را از هم جدا کند. البته این کار‌ها باید براساس سن بچه باشد نه اینکه از یک نوزاد بخواهید چنین کاری بکند. این کار برای یک بچه پنج تا شش ساله یک مهارت دستوری مفید است.
 


۴- بشقاب و کاسه و ظروف

چند کاسه و بشقاب با اندازه‌های مختلف به کودک بدهید و از او بخواهید به ترتیب اندازه آن‌ها را بچیند، این کار باعث افزایش تمرکز کودک می‌شود. نگهداری و سرو صدا با کاسه و بشقاب‌ها حتی برای نوزاد‌ها هم جوابگو است.


۵- برنج و نمک

کمی برنج یا نمک درون سینی بزرگی بریزید و بگذارید کودک نقاشی بکشد. بچه‌ها از دست زدن به این خوراکی‌ها حتی مثل شن و ماسه لب دریا هم خوش‌شان می‌آید.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: