کد خبر: ۳۶۰۵۶۶
۰۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۱
0
بیژن مقدم گفت: مردم می‌خواهند که دولت فارغ از اینکه برآمده از چه جناحی است در حوزه‌های مختلف اعم از اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و بین‌المللی کارآمد باشد.
مردم کاری با اصولگرایان یا اصلاح‌طلبان ندارند؛ آن‌ها خواهان کارآمدی‌اند
جناح‌بندی‌های سیاسی به آن شکلی که در گذشته مشاهده می‌شد، قدرت و نفوذ اجتماعی ندارند؛ به این معنی که لزوما تصمیم‌گیری یک جناح سیاسی نمی‌تواند برای مردم حجت باشد. علاوه بر این مطالبات مردم نیز نسبت به گذشته تغییر کرده است و به نظر می‌رسد دو جناح اصولگرا و اصلاح‌طلب آن‌طور که انتظار می‌رود قادر به پاسخگویی مطالبات مردم نیستند. حالا در این بین باید دید که آیا شاهد طیف‌ها یا حتی جناحی خواهیم بود؟

بیژن مقدم، فعال و تحلیلگر مسائل سیاسی درباره این موضوع به «نامه‌نیوز» گفت: «به نظر می‌رسد جامعه از عناوین عبور کرده‌اند و دیگر برایشان مهم نیست که چه جناحی اعم از اصولگرایی یا اصلاح‌طلبی روی کار باشد. برای مردم اهمیتی ندارد که اصولگرا‌ها مسئولیت را در اختیار بگیرند، اصلاح‌طلبان روی کار باشند یا آنکه چه طیفی از سنتی‌ها گرفته تا طیف‌های جدید این جناح‌ها در قدرت باشند».

او بیان کرد: «آن چیزی که توده مردم و نه خواص سیاسی و روشنفکران می‌خواهند، کارآمدی است؛ همان‌هایی که اتفاقا رئیس‌جمهور تعیین می‌کنند و رأی‌شان همیشه تعیین‌کننده بوده است. عموم مردم کاری با سنتی و غیرسنتی‌های سیاسی ندارند. مردم می‌خواهند که دولت فارغ از اینکه برآمده از چه جناحی است در حوزه‌های مختلف اعم از اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و بین‌المللی کارآمد باشد».

این فعال سیاسی با ذکر مثال رویکرد مردم در قبال دولت روحانی، ادامه داد: «اگر رویکرد مردم در قبال دولت آقای روحانی را بررسی کنیم، به نتایج جالبی می‌رسیم. آقای روحانی اصلاح‌طلب نبود و اصلاح‌طلبان، چون نامزد مناسبی نداشتند از او حمایت کردند. مردم هم به دلیل شعار‌های آقای روحانی مبنی بر رفع تحریم‌ها و گشایش اقتصادی به او رأی دادند. تصور مردم این بود که دولت روحانی در حوزه سیاست خارجی کارآمد خواهد بود و تبع رفع تحریم‌ها در داخل هم گشایش اقتصادی ایجاد می‌شود، اما هیچ‌یک از وعده‌های مهم دولت محقق نشد. حالا اگر از مردم بپرسیم که آیا از روحانی راضی بودید، یک‌سره می‌گویند نه. این شرایط نشان می‌دهد که برای مردم مهم نبود و نیست که روحانی اصلاح‌طلب بود، اصولگرا بود یا مستقل؛ مردم می‌گویند ما می‌خواستیم اوضاع‌مان بهتر شود که نشد پس روحانی رئیس‌جمهور موفقی نبود. اکنون همین است برای مردم مهم نیست که دولت فعلی اصولگراست یا اصلاح‌طلب یا اصلا چه جناحی قدرت را در اختیار دارد؛ آن‌ها می‌گویند هرچه هستید، کارآمد باشید».

او درباره اینکه آیا جریان سومی شکل می‌گیرد یا نه، مطرح کرد: «من به دلایل متعدد باور دارم که جریان سومی در کشور شکل نمی‌گیرد».

مقدم در پایان گفت: «این دو جریان اصلی و شناخته شده؛ یعنی اصولگرایی و اصلاح‌طلبی اگر بتوانند شعار‌هایی واقعی بدهند و به آن‌ها عمل کنند باز هم مورد اقبال مردم قرار می‌گیرند، اما نه از باب اصلاح‌طلبی یا اصولگرایی، بلکه از منظر کارآمدی؛ پس به عنوان کلام آخر می‌گویم که امروز برای مردم اندیشه‌های جناح‌ها مهم نیست، بلکه عملکرد آن‌ها معیار مقبولیت یا عدم مقبولیت است».
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: