کد خبر: ۳۶۰۷۵۸
۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۲
0
معاون طرح و برنامه وزارت صمت از تصویب و ابلاغ سیاست‌های توسعه صادرات و مدیریت واردات خبر داد و گفت که در این مصوبه تسهیلات مناسبی برای واردات کالا‌های اساسی و مواد اولیه پیش‌بینی شده است.
تسهیلات ویژه برای واردگنندگان مواد اولیه و کالاهای اساسی
سید مهدی نیازی در نشست هم‌اندیشی اتاق‌های بازرگانی و جمعی از صادرکنندگان که همزمان با مراسم بازگشایی مجازی پاویون جمهوری اسلامی ایران در اکسپو ۲۰۲۰ دبی برگزار شد، از تصویب «سیاست‌های توسعه صادرات و مدیریت واردات» در ستاد اقتصادی دولت خبر داد و گفت: وزارت صمت با توجه به مأموریت‌های خود و اهمیت حوزه صادرات، با مشارکت بخش خصوصی اقدام به تدوین و اجرای برنامه‌های مختلف با هدف‌گذاری کمی و کیفی در کوتاه مدت با موضوع رفع موانع صادراتی کرد.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) با بیان اینکه در این حوزه جلسات متعدد با بخش خصوصی و مذاکرات فشرده در سطح دولت انجام شد، افزود: مصوبه «سیاست‌های توسعه صادرات و مدیریت واردات» در ۲۶ ماده تنظیم شده است که صبح امروز ابلاغ شد.

نیازی در ادامه صحبت‌های خود تصویب این بسته را موجب کمک به فعالیت‌های توسعه صادرات دانست که بسیاری از موانع صادراتی مطرح شده توسط بخش خصوصی را مرتفع می‌کند.

بر اساس توضیحات معاون طرح و برنامه وزارت صمت، در این بسته به چند موضوع مهم در حوزه تسهیل رویه‌های صادراتی پرداخته شده است و در آن موضوعات تنوع بخشی و تسهیل بازگشت ارز حاصل از صادرات؛ بازگشت بدون قید و شرط مالیات بر ارزش افزوده برای صادرکنندگان، تسهیل واگذاری ارز‌های صادراتی بدون محدودیت برای صادرکنندگان، تسهیل رویه‌های رفع تعهد ارزی برای سه کشور عراق، افغانستان و پاکستان، رفع محدودیت سقف و سابقه صادراتی (برای واردکنندگان مواد اولیه)، توسعه فعالیت‌های بانک‌های محلی و صرافی‌های مجاز، ایجاد زیرساخت برای خروج فوری کالا‌های صادراتی از گمرک، تسهیل و توسعه تجارت مرزی، توسعه پیمان‌های منطقه‌ای و تامین مشوق صادراتی مورد توجه قرار گرفته است. همچنین در این مصوبه تسهیلات مناسبی برای واردات کالا‌های اساسی و مواد اولیه پیش بینی شده که کمک شایانی برای واردات ملزومات بخش تولید می‌کند.

گفتنی است نشست هم‌اندیشی اتاق‌های بازرگانی وجمعی از صادرکنندگان همزمان با مراسم بازگشایی مجازی پاویون جمهوری اسلامی ایران در اکسپو ۲۰۲۰ دبی، صبح امروز (شنبه ۱۰ مهرماه) با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، معاونین این وزارتخانه، جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و نمایندگان تشکل‌های خصوصی برگزار شد.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: