کد خبر: ۳۶۰۷۶۱
۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۵
0
معاون سازمان امور مالیاتی گفت: تا به امروز وب سرویس رسمی ارسال داده‌های خانه‌های خالی از سوی وزارت راه و شهرسازی به سازمان امور مالیاتی تحویل داده نشده است.
بی اطلاعی سازمان مالیات از خانه‌های خالی
طبق قانون شناسایی خانه‌های خالی جزو وظایف وزارت راه و شهرسازی محسوب می‌شود و این وزارتخانه موظف است، اطلاعات خانه‌های خالی را در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار دهد. طبق قانون مالیات بر خانه‌های خالی، خانه‌هایی که ۴ ماه خالی از سکنه باشند، مشمول مالیات می‌شوند بنابراین تمام خانه‌هایی که از ابتدای امسال تا مرداد ماه خالی باقی مانده باشند، باید مالیات آن را بپردازند.

در حالی قرار بود مردادماه سال ۹۹ اولین برگه مالیاتی برای مالکان خانه‌های خالی صادر شود، تا به امروز هیچ یک از مالکان این خانه‌های خالی مالیاتی نپرداختند و در وعده‌ای جدید، سازمان امور مالیاتی اعلام کرده است که دی ماه امسال اولین برگه صادر خواهد شد.

هرچند که از سال گذشته وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد مسکونی خالی از سکنه را شناسایی کرده است، اما سازمان امور مالیاتی می‌گوید هنوز اطلاعاتی از خانه‌های خالی ندارد.

هادی خانی، معاون فناوری‌های مالیاتی در این باره گفت: فعلا اطلاعات هیچ یک از خانه‌های خالی شناسایی شده، در اختیار سازمان امور مالیاتی نیست.

وی تاکید کرد: تا به امروز وب سرویس رسمی ارسال داده‌های خانه‌های خالی از سوی وزارت راه و شهرسازی به سازمان امور مالیاتی تحویل داده نشده است.

معاون سازمان امور مالیاتی در پاسخ به این سوال که با این شرایط چگونه از دی ماه برگه‌های مالیانی برای خانه‌های خالی صادر می‌شود، اظهار داشت: احتمالا منظور از صدور برگه‌های مالیاتی برای خانه‌های خالی از دی ماه این است که در این بازه زمانی سرویس برقرار و به سامان امور مالیاتی تحویل می‌شود.

خانی ادامه داد: درصورت تحویل این سامانه صدور برگه‌های مالیاتی بلافاصله انجام می‌شود، اما در حال حاضر دیتا و اطلاعاتی تحویل نگرفته‌ایم که بر اساس آن برگه مالیاتی برای خانه‌های خالی صادر کنیم.

منبع: ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: