کد خبر: ۳۶۰۹۶۴
۱۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۷
0
نماینده دائم سوریه در سازمان ملل، محکومیت مجدد استفاده از سلاح‌های شیمیایی را تحت هر شرایطی و توسط هرکسی در هر مکان و زمانی اعلام کرد.
دمشق: برخی کشور‌ها به سیاسی‌کاری در پرونده شیمیایی سوریه ادامه می‌دهند
بسام صباغ، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل در جلسه شورای امنیت خاطرنشان کرد، سوریه از عدم بی‌طرفی گزارش‌های نماینده عالی در امور خلع سلاح و پافشاری در نادیده گرفتن نگرانی‌های سوریه و اطلاعاتی که ارائه می‌دهد ابراز تاسف می‌کند.

صباغ گفت: برخی از کشورها همچنان به سیاسی کردن پرونده شیمیایی در سوریه ادامه می‌دهند و همکاری دمشق با سازمان منع سلاح‌های شیمیایی را نادیده می‌گیرند و اتهامات بی‌اساسی را مطرح می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد، کمیته حقیقت یاب همچنان اطلاعاتی که درباره برخورداری گروه‌های تروریستی از سلاح‌های شیمیایی و تدارک‌شان برای استفاده از آن ارائه شده و نیز تهمت‌زنی به ارتش سوریه را نادیده می‌گیرد.

این در حالی است که ایالات متحده آمریکا روز دوشنبه از شورای امنیت خواست تا "اقدامات قاطعی را علیه دولت سوریه به دلیل استفاده از سلاح شیمیایی علیه شهروندانش اتخاذ کند".

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد نیز شناسایی و بازجویی از همه کسانی که از این سلاح‌ها در سوریه استفاده کردند را خواستار شد.

این اظهارات در جلسه شورای امنیت به منظور بحث درباره گزارش دوره‌ای فرناندو آریاس، مدیرکل سازمان منع سلاح‌های شیمیایی درباره امحای تسلیحات شیمیایی سوریه مطرح شد.

در این جلسه، ریچارد میلز، سفیر و نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد خواستار اعمال تحریم‌ها علیه دولت بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه بر اساس قطعنامه شماره ۲۱۱۸ شورا شد.

این در حالی است که دیمیتری پولیانسکی، معاون اول نماینده روسیه در این جلسه گفت: شواهد ادعایی مبنی بر استفاده رهبری سوریه از تسلیحات شیمیایی ساختگی است.

وی افزود: گزارشی که امروز درباره آن بحث می‌کنید لطمه بزرگی به اعتبار مدیر کل این سازمان (سازمان منع سلاح‌های شیمیایی) وارد کرده است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: