کد خبر: ۳۶۰۹۶۸
۱۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۰
0
طبق اعلام شرکت شاپرک، تغییر ارزش حقیقی تراکنش‌ها در آخرین ماه تابستان نسبت به ماه قبل، بیانگر رشد ۱۵.۹۷ درصدی است.
ارتباط پرداخت الکترونیکی با سهولت در تجارت
پرداخت الکترونیکی با روش‌های مختلفی مانند کارت اعتباری یا دبیت‌کارت یا از طریق انتقال بانکی صورت می‌گیرد که به سهولت تجارت کمک شایانی می‌کند.

سیستم پرداخت الکترونیکی روشی برای انجام معاملات یا پرداخت کالا‌ها و خدمات از طریق یک واسط الکترونیکی، بدون استفاده از چک یا پول نقد میباشد که به آن سیستم پرداخت الکترونیکی یا سیستم پرداخت آنلاین نیز گفته می‌شود.

سیستم پرداخت الکترونیکی به دلیل گسترش روزافزون بانکداری و خرید‌های اینترنتی، طی دهه‌های گذشته رشد فزاینده‌ای داشته است. با پیشرفت هرچه بیشتر دنیا در توسعه فناوری، می‌توانیم ظهور سیستم‌های پرداخت الکترونیک و دستگاه‌های پردازش پرداخت بیشتری را نظاره‌گر باشیم. با افزایش، بهبود و تأمین امنیت معاملات پرداخت آنلاین، درصد استفاده از چک و معاملات نقدی کاهش می‌یابد.

یکی از محبوب‌ترین روش‌های پرداخت آنلاین کارت اعتباری و دبیت‌کارت است. علاوه بر آنها، روش‌های پرداخت جایگزینی نیز مانند نقل و انتقال بانکی، کیف پول الکترونیکی، کارت‌های هوشمند یا کیف پول بیت کوین (محبوب‌ترین ارز دیجیتالی) وجود دارند.

افزایش استقبال از پرداخت الکترونیک/ رشد ارزش اسمی تراکنش‌ها

طبق اعلام شرکت شاپرک، تغییر ارزش حقیقی تراکنش‌ها در آخرین ماه تابستان نسبت به ماه قبل، بیانگر رشد ۱۵.۹۷ درصدی است.

بررسی جدیدترین گزارش شاپرک نشان می‌دهد که در شهریورماه سال جاری بیش از ۳ میلیارد و ۴۲۹ میلیون و ۸۷۱ هزار تراکنش انجام شده است که در مقایسه با ماه قبل، ۸.۴۹ درصد رشد و نسبت به شهریورماه سال گذشته، ۱۷.۳۸ درصد بیشتر شده است.
از سوی دیگر، ارزش این حجم از تراکنش، ۶.۴۷۱.۶۳۷.۳۴۸ میلیون ریال است که رشد اسمی ماهانه شهریورماه ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن، ۳۲.۷۵ درصد و رشد حقیقی آن نیز منفی ۷.۶۳ درصد بوده است.
در این میان، افزایش بیش از ۳۲ درصدی در ارزش اسمی تراکنش‌ها در قیاس نقطه به نقطه را می‌توان شاهدی برای افزایش استقبال عمومی از پرداخت الکترونیکی تفسیر کرد.

در عین حال، رشد ارزش اسمی (تراکنش ها) ماهانه شهریورماه نسبت به مردادماه سال جاری، ۲۰.۵۴ درصد افزایش نشان می‌دهد. همچنین تغییر ارزش حقیقی تراکنش‌ها در آخرین ماه تابستان نسبت به ماه قبل، بیان گر رشد ۱۵.۹۷ درصدی است.
سیستم‌های پرداخت الکترونیکی برای تسهیل در پذیرش پرداخت‌های الکترونیکی برای معاملات آنلاین ساخته شده اند. با افزایش محبوبیت خرید آنلاین، سیستم‌های پرداخت الکترونیکی برای مصرف کنندگان آنلاین تیدیل به امری ضروری شده تا موجب تسهیل در خرید و معاملات بانکی شود.

این امر با مزایایی همچون دستیابی به مشتری‌های بیشتر در سراسر جهان، و در نتیجه فروش بیشتر نیز همراه میباشد.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: