کد خبر: ۳۶۰۹۷۴
۱۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۰
0
در پی استقبال رابرت مالی از مذاکرات ایران و عربستان یک مقام آمریکایی دیگر از این مذاکرات استقبال کرد.
واشنگتن بار دیگر از گفت‌وگوهای ایران و عربستان استقبال کرد
جنیفر جاویتو، معاون دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور ایران و عراق طی بازدید از نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ دبی در گفتگو با شبکه سی ان بی سی درخصوص مذاکرات ایران و عربستان گفت: ما از گفت وگوی مستقیم ایران و عربستان استقبال می‌کنیم، ما از هر گفت وگوی مستقیمی که منجر به گسترش صلح و ثبات در منطقه شود، استقبال می‌کنیم.


بر اساس این گزارش، پیش از این نیز رابرت مالی، مسئول ویژه وزارت خارجه آمریکا در ایران گفت که واشنگتن از اعلام عربستان مبنی بر مذاکرات مستقیم با دولت جدید ایران استقبال می‎کند.


فیصل بن فرحان، وزیر خارجه سعودی اخیرا در نشست خبری مشترک با جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ضمن تایید برگزاری مذاکرات میان ایران و عربستان گفت: گفتگو‌ها با ایران همچنان در مرحله مقدماتی است و امیدواریم که مسائل مورد اختلاف را فرا گیرد.


سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت خارجه ایران در نشست خبری خود در پاسخ به سوالی در ارتباط با اخبار منتشر شده مبنی بر برگزاری دور چهارم گفتگو‌های ایران و عربستان در بغداد و اینکه گفته شده هیئتی از عربستان به تهران برای بررسی زمینه‌های بازگشایی سفارت این کشور در ایران به تهران سفر کرده است، گفت: گفتگو‌های ایران و عربستان در بهترین وضعیت خود در حال پیگیری است. تاکنون چندین دور از این گفتگو‌ها در بغداد انجام شده است. این گفتگو‌ها به صورت منظم در حال انجام است که محور آن‌ها مسائل دوجانبه و منطقه‌ای است.


وی همچنین با بیان اینکه دو کشور هیچ پیش شرطی را برای انجام این گفتگو‌ها انجام نداده‌اند، گفت: ما تلاش داریم که در چارچوب یک رابطه مرضی‌الطرفین به آغاز یک روابط پایدار برسیم.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: