April 2024 24 / چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۶۰۹۸۵
۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۰۱:۳۰
0
وزارت راه و شهرسازی با هدف ساماندهی سکونتگاه های غیر رسمی و بافت های نابسامان و امکان برنامه ریزی و تعیین تکلیف مالکیت آنها، پیش نویس لایحه «نحوه واگذاری اراضی واقع در سکونتگاه های غیر رسمی» را جهت سیر مراحل بررسی و تصویب، به دولت ارایه کرده است.

رشد ناموزون جمعیت و مهاجرت از روستاها و افزایش قیمت زمین و عواملی از این دست، موجب شده که اراضی دولتی و نهادهای عمومی مورد تعرض و تصرف واقع شود که با انجام ساخت و ساز، تبدیل به سکونتگاه های غیر رسمی مخصوصاً در حاشیه شهرها شده است.

 

هر چند مقررات مختلفی در ساماندهی آنها تصویب شده، لیکن عدم تعیین تکلیف مالکیت عرصه، هرگونه برنامه ریزی یا ارایه خدمات عمومی برای ساماندهی آنها را با مشکلاتی مواجه نموده است و چون متصرفین این قبیل اراضی از اقشار آسیب پذیر و کم درآمد می باشند، عملاً هیچگونه رغبتی برای خرید اراضی با قیمت روز را ندارند.

 

بر این اساس، وزارت راه و شهرسازی برای برون رفت از وضعیت نابسامان سکونتگاه های غیر رسمی و با هدف ارایه تسهیلاتی در واگذاری ها به منظور تشویق متصرفین برای خرید عرصه و تعیین تکلیف مالکیت و امکان برنامه ریزی برای ساماندهی آنها، پیش نویس لایحه «نحوه واگذاری اراضی واقع در سکونتگاه های غیر رسمی» را جهت سیر مراحل بررسی و تصویب، به دولت ارایه کرده است.

 

پیشنهاد مذکور هم اکنون در کمیسیون لوایح دولت، مراحل بررسی و تصمیم گیری را سپری می کند.

برچسب ها: جمعیت ، مهاجرت ، روستا ، افزایش ، قیمت
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: