April 2024 18 / پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۶۱۱۳۹
۱۶ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰
0
وزیر خارجه سوریه تاکید کرد چرخش کنونی غربی‌ها به سمت سوریه در نتیجه شکست آنها و همچنین پیروزی دمشق بر تروریسم حاصل شده است.
دمشق: دستاورد سوریه در مبارزه با تروریسم موجب چرخش سیاست‌های بین‌المللی شد
وزیر خارجه سوریه ابراز امیدواری کرد ضمن گشوده شدن افق جدید روابط سوریه با اردن، کشور‌های عربی هم نه تنها با سوریه بلکه همه با یکدیگر رابطه نزدیکی داشته باشند.

«فیصل المقداد» در گفتگو با کانال‌های السوریه و الاخباریه السوریه گفت:ما امیدواریم که افق جدید روابط با برادران در اردن گشوده شود و امیدواریم و پیش بینی می‌کنیم که کشور‌های عربی نه فقط با سوریه بلکه همگی با یکدیگر روابط نزدیکی پیدا کنند.

وی همچنین تاکید کرد که کشورش به تقویت همکاری میان کشور‌های عربی برای رویارویی با چالش‌های موجود در این کشور‌ها و منطقه امیدوار است.

وزیر خارجه سوریه درباره اخبار حاکی از تغییر موضع کشور‌های غربی در قبال سوریه گفت: نمی‌توان از تغییر موضع سخن گفت؛ بلکه این شکست غرب بود و دستاورد سوریه در مبارزه با تروریسم، دلیل تغییر مواضع سیاسی بین المللی در قبال سوریه بود.

المقداد گفت: عرصه بین المللی دیگر اجازه نمی‌دهد ایالات متحده و اتحادیه اروپا به صورت تک قطبی تسلط داشته باشند.

وزیر خارجه سوریه بر لزوم خروج اشغالگران آمریکایی و ترکیه‌ای از مناطق شمال و شمال شرق سوریه تاکید کرد و گفت: اگر مقاصد ترکیه استعمارگری باشد این یک خیال باطل و اتلاف مال و وقت و جان است، زیرا سوریه هرگز قبول نمی‌کند که یک میلیمتر از خاک خود را از دست بدهد و مبارزه با تروریسم تا نابودی آن چه در ادلب و چه منطقه الجزیره سوریه ادامه دارد.
برچسب ها: سوریه ، روابط ، عربی ، ایران ، غرب
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: