April 2024 24 / چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
در گفت‌وگو با پول نیوز مطرح شد؛
کد خبر: ۳۶۱۱۸۹
۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰
0
یک کارشناس بازار مسکن بیان کرد: بازار مسکن به شدت محتاج ساز ساخت و سرمایه گذاری در این حوزه است و دولت هم به خوبی این مسئله را در ک کرده که قول ساخت سالانه یک میلیون مسکن را می‌دهد.
تفاوت وعده مسکن دولت سیزدهم با دولت‌های قبلی!
محسن فلکی کارشناس مسکن در خصوص طرح ساخت یک میلیون مسکن در سال در گفتگو با پول نیوز عنوان کرد: بازار مسکن به شدت محتاج ساز ساخت و سرمایه گذاری در این حوزه است و دولت هم به خوبی این مسئله را در ک کرده که قول ساخت سالانه یک میلیون مسکن را می‌دهد.

فلکی با اشاره به طرح‌های قبلی مسکن توسط دولت‌های گذشته اذعان کرد: در کشور ما تجربه‌های در دولت‌های مختلف از انبوه سازی مسکن برای رفع مشکل مسکن در کشور وجود دارد.

وی درباره اشکالات طرح‌های مسکن در دولت‌های قبلی توضیح داد: اشکال اصلی این طرح در دولت‌های قبلی، در سال‌های آخر دولت به فکر اجرای این طرح‌ها می‌افتادند که هم از پروژه به عنوان موفقت‌های خود نام ببرند هم عملا هزینه‌ی برای آن نکنند و دولت بعد خود را متعهد به انجام این طرح کنند.

فلکی ادامه داد: مسکن مهر و مسکن ملی را می‌توان به عنوان مثالی برای این امر دانست که ساخت و اجرای این پروژه‌ها در دولت‌های گذشته شروع شد که دولت بعدی خود را متعهد به انجام آن کند.

فلکی با توجه به وعده‌های مسکن دولت سیزدهم اظهار داشت: ولی در خصوص اقدامات و وعده‌های انتخاباتی دولت سیزدهم که سنتی شکنی کرده و در سال اول در همان شروع کار خود قول سالانه یک میلیون مسکن را داده است و در راستای حل بحران مسکن در حال اجرا و ساخت اقدامات آن است.

این کارشناس معتقد است: این سطور به اتمام رساندن و سامان دادن تعهد‌های گذشته و با استفاده از تجربه‌های موفق و ناموفق طرح‌های مسکن مهر و مسکن ملی و به کارگیری آن در ساخت یک میلیون مسکن میتوانیم شاهد مسکن با کیفیت‌تر از آنچه امروز میبینیم باشیم که به طبع مردم از آن استقبال بیشتری خواهند کرد و تاثیر گذاری بیشتر را در قیمت مسکن در کل کشور به نفع مردم شاهد خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: 
 
در قانون جهش تولید و تامین مسکن سالانه یک میلیون واحد مسکونی باید ساخته و عرضه شود که متولی این امر وزرات خانه های، راه و شهرسازی، اقتصاد و صمت، هستند، از طرفی کاهش ساخت و ساز مسکن در چند سال گذشته باعث شد تا قیمت مسکن به صورت افسار گسیخته افزایش پیدا کند و نه تنها خرید خانه بلکه اجاره مسکن را برای جوانان به رویا تبدیل کرده است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: