April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۶۱۳۴۴
۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۰۴:۳۰
0
با حمایت معاونت علمی و فناوری و تلاش حدود ۸۰۰ شرکت، صنعت گیاهان دارویی و طب سنتی در مسیر پیشرفت و توسعه فناورانه قرار گرفت.
رونق صنعت گیاهان دارویی و طب‌سنتی با تلاش 800 شرکت دانش‌بنیان
به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، یکی از رسالت‌های اصلی ستاد توسعه علوم و فناوری‌های گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری که در سند ملی گیاهان دارویی و طب سنتی نیز به آن اشاره شده است، حمایت‌های مادی و معنوی از فعالیت‌های علمی، فناوری، اقتصادی و طرح‌های دارای ظرفیت فناوری و تجاری‌سازی شرکت‌های دانش بنیان و خلاق است.

این کار در قالب ۶ ماموریت از مرحله مرجعیت علمی تا توسعه بازار محصولات دانش بنیان و نوآور انجام می‌شود. معاونت علمی و فناوری برای اجرایی کردن آن، ۱۱۰ برنامه حمایتی از شرکت‌های دانش‌بنیان و ۴۸ برنامه برای شرکت‌های خلاق در نظر گرفته است.

در حال حاضر طبق آخرین آمار حدود ۱۸۶ هزار شرکت دانش‌بنیان، ۵۸ شرکت خلاق، ۳۶۰ شرکت فناور تولید کننده دارو و فرآورده گیاهی در کشور فعالیت می‌کنند که در کل می‌توان گفت تعداد شرکت‌های فعال در صنعت گیاهان دارویی که شامل کشت، بسته بندی، بذر، شیرین‌کننده‌های گیاهی و ... می‌شود حدود ۸۰۰ شرکت است.

بنا به گفته محمدحسن عصاره دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، این صنعت در مسیر رشد و توسعه قرار دارد و ایجاد مراکز نوآوری و شتابدهنده‌های تخصصی نیز به رشد مضاعف آن کمک کرده است.

وی می‌گوید: با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، ذیل برنامه توسعه زیست بوم شرکت‌های خلاق، ظرفیت علمی و نوآورانه نهفته در شرکت‌های حوزه گیاهان دارویی و طب سنتی به کمک زیست‌بوم ایجاد شده، مورد حمایت قرار گرفت و سهم شرکت‌های این حوزه از اقتصاد دانش‌بنیان افزایش یافت.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: