کد خبر: ۳۶۱۳۴۵
۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۰۵:۳۰
0
دانش‌بنیان‌ها با تولید تجهیزات پیشرفته آزمایشگاهی مانند فریزدرایر یا خشک‌کن‌های انجمادی و حسگرهای گازی صنایع کشور را از واردات این محصولات بی‌نیاز کردند.
دانش‌بنیان‌ها با تولید خشک‌کن‌های انجمادی نیاز صنایع را برطرف کردند
به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، آرزو کریمیان مدیرعامل شرکت پالاسیت از تولید محصولات دانش‌بنیان صنعتی و آزمایشگاهی گفت و ادامه داد: از مهم‌ترین تجهیزاتی که در شرکت پالاسیت ساخته شده می‌توان به خشک‌کن انجمادی اشاره کرد که به طور همزمان می‌تواند در سامانه خلأ نیز ایجاد کند.

قابلیت سفارشی‌سازی بر حسب نیاز صنایع و توسعه محصول وجود دارد و محفظه استیل این خشک‌کن‌ها در بازه ۲۵ تا ۱۰۰ لیتر قابل تولید است.

دستگاه تست حسگر گازی از دیگر محصولات کاربردی تولیدشده توسط فعالان فناور این شرکت دانش‌بنیان است که در صنایع نفت و گاز اهمیت بالایی دارد. این دستگاه برای ساخت و دقیق‌سازی حسگر‌های گاز مورد استفاده قرار می‌گیرد و احتمال بروز حوادث غیرمترقبه را کاهش می‌دهد.


اشتغال زایی مستقیم و غیر مستقیم

در روند پروژ‌های ساخت دستگاه که توسط تیم پالاسیت انجام می‌شوند به طور کلی حدود ۷ تا ۱۰نفر به صورت مستقیم بسته به نوع پروژه و حدودا برای ۱۵ نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال زایی می‌شود.

شرکت دانش‌بنیان پالاسیت با هدف ساخت و طراحی تجهیزاتی نیاز بخش‌های مختلف تحقیقاتی در ابعاد صنعتی را برطرف کند و به طراحی نمونه‌هایی می‌پردازد که در نسبت به نمونه‌های موجود از قابلیت‌های بیش‌تری برخوردار باشند.


حمایت تسهیلاتی از محصولات ایران‌ساخت

این فعال فناور با بیان این‌که ضروری‌ترین لازمه رونق تولید محصولات دانش بنیان ایران‌ساخت، حمایت تسهیلاتی ازشرکت‌های جوان است، ادامه داد: ثبات اقتصادی و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان که به تازگی در این زمینه گام گذاشته‌اند می‌تواند، زمینه را برای پیشرفت کسب‌وکار‌های دانش‌بنیان و رونق تولید و کارآفرینی فراهم کند. نمایشگاه تجهیزات ایران‌ساخت که توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شده و به معرفی و فروش تولیدات آزمایشگاهی فناوران داخلی کمک کرده است، یکی از گام‌های ارزنده در همین راستا به شمار می‌رود.

کریمیان از توانمندی رقابتی محصولات دانش‌بنیان ایران‌ساخت در کشور‌های همسایه گفت و اظهار کرد: در ایران مواد خام کاملا در دسترس است روند تولید سریع‌تر انجام می‌شود که این خود مزیت بزرگی است در نتیجه ورود این محصولات به بازار‌های همسایه، می‌تواند ارز اوری بالایی داشته باشد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: