کد خبر: ۳۶۱۴۵۳
۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۲
0

چرا نیاز به ثبت برند لاتین داریم؟ برندهای لاتین چه مزایایی برای ما در بردارند؟ مدارک مورد نیاز برای ثبت برند های به زبان لاتین چیست؟ برای ثبت برند چه مراحلی را باید طی کنیم؟ و بسیاری سوالات دیگر در مورد نحوه ثبت برند که باید حتما مطلع شوید. در ادامه همراه ما باشید تا شما را با اقدامات لازم برای ثبت برند بیشتر آشنا کنیم؟

برند لاتینن چیست و چرا باید آن را ثبت کنیم؟

برند یا درو اقع همان نام تجاری که مشتریان و رقبای شما، شما را آن گونه شناخته اند. برند در زبان های متفاوتی ثبت می شود. یکی از مهم ترین مراحل و مواردی که باید برند خود را ثبت نمایید ثبت به زبان لاتین یا همان زبان جهانی می باشد. این کار بسیار اهمیت دارد و یکی از مهم ترن مراحل برندسازی می باشد. برند شامل نام ،اصطلاح ،علامت یا یک طرح گرافیکی مانند لوگو یا شامل ترکیبی از همه ی این موارد می باشد. برند که برای شناسایی کالاها یا خدمات فروشندگان و متمایز کردن شما از رقبای شما استفاده می شود تاثیر زیادی در محبوبیت شما دارد.

یکی از دلایلی که شرکت ها و صاحبان سرمایه باید برای کسب و کار خود یک نام تجاری منحصر بفرد داشته باشند این است که محصولات و خدمات آن ها بتواند توسط مشتریان شناخته و خریداری شوند. در واقع هدف هر کسب و کاری همین است و غیر از این نیست. در واقع برند یکی از گزینه های اعتبار دهی به کسب و کار ما می باشد. در صورتی که کسب و کار شما در سطح بین المللی فعالیت دارد پیشنهاد ما به شما این است که از ثبت برند به صورت لاتین بهره ببرید ، قطعا یک برند انگلیسی به دلیل اینکه زبان اول دنیا است اهمیت زیادی دارد . در صورتی که شما نیز نیاز به ثبت برند لاتین دارید با ما باشید تا شما را مدارک ثبت آن بیشتر آشنا کنیم.

برای ثبت برند لاتین چه باید کرد؟

مدارک مورد نیاز جهت ثبت برند لاتین

نکته قابل توجه در ثبت برند لاتین دارا بودن کارت بازرگانی برای اشخاص حقیقی و حقوقی می باشد . ثبت برند لاتین با ثبت جهانی یا بین المللی برند متفاوت می باشد. که در زیر چگونگی ثبت برند لاتین را شرح خواهیم داد.

در حالت کلی ثبت این برند به مانند ثبت برند فارسی با تکمیل اطلاعات در سامانه ثبت علامت تجاری آغاز می‌ شود و با دریافت کدرهگیری اظهارنامه در مرحله اول پایان می‌ یابد. اداره‌ ی مالکیت صنعتی، اظهارنامه را از لحاظ انطباق با شرایط و مقررات مندرج در این قانون مورد بررسی قرار می دهد. در صورتی که علامت را قابل ثبت بداند، اجازه‌ ی ثبت برند و همچنین انتشار آگهی مربوط به آن را صادر می‌ نماید. اما مدارک مورد نیاز آن چیست؟  مدارک مورد نیاز برای ثبت برند اشخاص حقیقی و حقوقی متفاوت می باشد. که در ادامه هر دو را به شما می گوییم. تا بتوانید مدارک خود را جهت ثبت برند تکمیل نمایید. سپس اقدام به ثبت برند لاتین کنید.

مدارم مورد نیاز برای ثبت برند لاتین برای اشخاص حقیقی

1_ مدارک شناسایی متقاضی (کارت ملی و شناسنامه )

2_ کارت بازرگانی برای شخص متقاضی

3_ نمونه برند در ابعاد ۱۲*۱۲ سانتی متر

4_ اظهار نامه ثبت برند لاتین

5_  اسکن جواز کسب یا جواز تاسیس یا پروانه بهره برداری یا گواهی فعالیت صنعتی یا هر مدرک دیگری که در طبقه مورد درخواست علامت موجود باشد.

مدارک مورد نیاز ثبت برند لاتین برای اشخاص حقوقی

1_ کپی مدارک ثبتی شرکت شامل روزنامه ثبتی و در صورت داشتن تغییرات کپی روزنامه اخرین تغییرات

2_ کپی شناسنامه افرادی که در شرکت حق امضا دارند

3_ نمونه برند در ابعاد ۱۲*۱۲ سانتی متر

4_ کارت بازرگانی متعلق به یکی از اعضای هیئت مدیره

5_ اسکن از پروانه بهره برداری یا جواز کسب یا جواز تاسیس یا گواهی فعالیت صنعتی و یا هر مدرک دیگری که در طبقه مورد درخواست علامت مورد نظر باشد.

آشنایی با مراحل ثبت برند لاتین

بعد از اینکه کلیه مدارک خود را برای ثبت برند آماده کردید حال باید برای ثبت برند مراحل زیر را به صورت گام به گام پیش بروید.

1- تکمیل و تسلیم فرم اظهار نامه ثبت برند به اداره ثبت شرکت ها که در سه نسخه تنظیم می شود.

2- استعلام از برند جهت احراز عدم تشابه یا ثبت علامت تجاری

3- عدم مغایرت با ضوابط و مقررات قانونی

نکته مهم در مورد ثبت برند لاتین از نظر سوابق ثبتی و تشابه‌ های برند شما با برند های ثبت شده است که تمامی این موارد نیز بررسی می‌ گردد. همه این کارها و مراحلی که جهت ثبت برند لاتین طی می کنید در واقع زیر نظر سازمان WIPO (سیستم بین المللی ثبت علائم تجاری) انجام می شود. این سازمان که توسط سازمان جهانی مالکیت معنوی ایجاد شده است ثبت برند شما را انجام می دهد.

شاید به ظاهر در وهله ی اول مراحل ثبت برند بسیار ساده و پیش پا افتاده به نظر برسد اما اصلا اینطور نیست. مراحل ثبت برند آن هم به طبان لاتین کاری پیچیده است. به خصوص در صورتی که زبان لاتین شما به اندازه کافی قوی نباشد. پس بهتر است چنین کارهایی را به دست افرادی با تجربه و متخصص بسپارید.

ثبت برندهای لاتین توسط افق نیکان

جالب است بدانید که یکی از مهم ترین فعالیت های افق نیکان ثبت برندها به زبان لاتین می باشد. در واقع در صورتی که شما نیز می خواهید که شرکت و فعالیت خود را جهانی کنید بهترین  و راحت ترین روش ثبت برندتان به زبان جهانی و اولین زبان دنیا یعنی لاتین می باشد. همان طور که در بالا نیز توضیح دادیم مراحل ثبت برند کمی پیچیده است و نیاز به مهارت، تخصص و از همه مهم تر تجربه می باشد. پس بهتر چه بهتر کار را از همان ابتدا به کارشناسان با تجربه ی افق نیکان بسپارید. برای ارتباط با کارشناسان ما تنها کافی است با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید. ضمن دریافت مشاوره می توانید مدارک خود را برای ما ارسال نموده و از مزایای ثبت برند بهره مند شوید و از نتیجه نهایی کار خود نیز لذت ببرید و رضایت کامل داشته باشید

منبع : افق نیکان.

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: