کد خبر: ۳۶۱۶۷۴
۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۲
0
در رتبه بندی که استارتاپ بلینک از بهترین شهر‌ها برای استارتاپ‌ها اعلام کرده، سانفرانسیسکوی ایالات متحده آمریکا در رتبه نخست است. نیویورک در آمریکا در رتبه دوم قرار دارد، اما رتبه سوم، توسط پکن پایتخت چین اشغال شده است.
جایگاه اکوسیستم استارتاپی آسیا در جهان کجاست؟
مهم ترین تحولات فناوری در ایالات متحده آمریکا کلید خورده است اما ترکیب مهم ترین شهرهایی که برای توسعه استارتاپ ها، گزینه های ایده آلی به نظر می رسند، نشان می دهد کشورهای آسیایی از فرصت های فناوری به خوبی برای اشتغال و جذب سرمایه خارجی استفاده کره اند. در رتبه بندی که استارتاپ بلینک از بهترین شهرها برای استارتاپ ها اعلام کرده، سانفرانسیسکوی ایالات متحده آمریکا در رتبه نخست است. نیویورک در آمریکا در رتبه دوم قرار دارد اما رتبه سوم، توسط پکن پایتخت چین اشغال شده است.

لس آنجلس، لندن و بوستون در رتبه های چهارم تا ششم است و شانگهای در چین، در جایگاه سوم قرار گرفته است. در این رتبه بندی جایگاه نهم و دهم به مسکو در روسیه و بنگلور در هند تعلق دارد و پاریس در فرانسه در جایگاه یازدهم است. در ادامه این رتبه بندی نام شهرهای آسیایی مثل دهلی نو، بمبئی و شنزن، توکیو، سئول و سنگاپور هم دیده می شود. برلین، شیکاگو، آستین، واشنگتن و سن دیه گو از دیگر شهرهای مطلوب در آمریکای شمالی و اروپا برای توسعه استارتاپ هاست و از آمریکای جنوبی، سن پائولو در برزیل در جایگاه بیستم جهان قرار دارد.

باوجود پیشرفت شهرهای آسیایی از نظر مجموع امتیاز در اکوسیستم استارتاپی، هم چچنانین در جایگاه هفتم در رتبه بندی بهترین کشورها از این نظر قرار دارد.

براساس مجموع امتیاز کمیت و کیفیت اکوسیستم های مطلوب برای توسعه استارتاپ ها، در رتبه بندی استارتاپ بلینک، ایالات متحده آمریکا در رتبه نخست، انگلستان در دوم و کانادا و آلمان در رتبه چهارم و پنجم است. سوئد در جایگاه ششم قرار دارد. استکهلم در رتبه بندی بهترین شهرها برای توسعه استارتاپ ها در جایگاه بیست و چهارم جهان است.

سیاست های حمایتی دولت ها، تسهیل جذب سرمایه گذاری خارجی و مقررات مربوط به خروج سرمایه، پایداری وضعیت اقتصاد کلان و بهبود تعاملات اقتصادی و سیاسی از مهم ترین اقدامات کشورها برای ایجاد فضای مطلوب برای توسعه استارتاپ های داخلی و استفاده از خدمات استارتاپ های خارجی است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: