کد خبر: ۳۶۱۹۲۶
۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۱
0
طرح ساماندهی صنعت خودرو اعاده شده از شورای نگهبان با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، مسئولان دستگاه‌های اجرایی ذیربط، کارشناسان مرکز پژوهش‌ها و اتاق ایران فردا بررسی می‌شود.
طرح واردات خودرو فردا از سوی مجلس نهایی می‌شود
طرح آزادسازی مشروط واردات خودرو از سوی نمایندگان مجلس مصوب و برای نهایی شدن به شورای نگهبان ارائه شد. اما این طرح با نظر شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام مجدد به مجلس اعاده شد و مقرر شد تا نمایندگان مجلس نسبت به رفع ایرادات شورای نگهبان اقدام کنند، حال پس از بررسی و رسیدن به جمع بندی کمیسیون صنایع مجلس قرار است این طرح فردا در مجلس نهایی شود. این طرح قرار بود یکشنبه گذشته بررسی و اصلاح شود، اما به دلیل برگزاری جلسه دولت، جلسه مجلس لغو شد.

رد این طرح از سوی شورای نگهبان در حالی است که بسیاری از فعالان صنعت خودرو معتقدند با آزادسازی واردات خودرو زمینه رقابت در این حوزه فراهم خواهد شد. در این خصوص یکی از اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس از جمع‌بندی نهایی در مورد اصلاح ایرادات طرح واردات خودرو خبر می‌دهد.

براساس بررسی‌های صورت گرفته کمیسیون صنایع و معادن مجلس دو پیشنهاد در مورد شفاف شدن منشأ ارز واردات خودرو و وظایف وزارت صنعت، معدن و تجارت در مورد واردات، نهایی شده است، هرچند این عضو کمیسیون مجلس اعلام جزییات را به پس از نهایی شدن طرح واگذار کرد، اما هفته گذشته سیدجواد حسینی کیا نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در خصوص بررسی‌های صورت گرفته نسبت به رفع ایرادات طرح ساماندهی صنعت خودرو که از سوی شورای نگهبان گرفته شده بود، براین نکته تاکید کرده بود که نخستین ایراد شورای نگهبان به مصوبه خودرویی مجلس، به ابهام درباره منشا ارز موردنیاز برای واردات خودرو باز می‌گشت که پس از بررسی‌ها مقرر شد سازوکاری اندیشیده شود که منشا ارز مشخص و افرادی بتوانند خودرو وارد کنند که پیش از واردات منشا ارز خود را به بانک مرکزی اعلام کنند.

در خصوص دومین ایراد شورای نگهبان نیز وی گفته بود، درج عبارت «تصویب سایر مقررات برعهده وزارت صمت است» در مصوبه قبلی بود که مقرر شد که وزیر صمت دستورالعمل‌ها این موضوع را تعیین کند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: