کد خبر: ۳۶۱۹۴۶
۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۲
0
حجت الاسلام سيد ابراهيم رييسي و سيد رضا فاطمي امين وزير صنعت، معدن و تجارت به اتفاق هيأت همراه در سفر به استان فارس از تعدادي واحد صنعتي كه از سوي بانك صنعت و معدن تأمين مالي شده است، بازديد نمودند.
بازدید از طرح های تأمین مالی شده از سوی بانك صنعت و معدن
در این سفر که به منظور بررسی میزان توانمندی ها، ظرفیت ها، پیشرفت فیزیکی و مشکلات برخی از طرح‌ها و واحد‌های صنعتی انجام شد، از شرکت ذوب آهن پاسارگاد و کاغذ زاگرس فارس بازدید به عمل آمد.
آیت‌الله رییسی در بازدید از شرکت کاغذ زاگرس فارس با تأکید در خصوص پیگیری مراحل بهره برداری این واحد تولیدی با بیان این که تکمیل ۱۳ درصد مراحل ساخت باقی مانده آن کار دشواری نیست، افزود: مسأله تأمین مالی این واحد تولیدی، باید سریعاً حل و فصل گردد تا با وارد شدن این کارخانه به چرخه تولید، نیاز به واردات کاغذ کاهش یابد.
وی با بیان اینکه ویژگی این کارخانه این است که با استفاده از ضایعات و کاغذ‌های باطله می‌تواند بخشی از نیاز کشور را تأمین کند، اظهار داشت: جای پرداخت تسهیلات بانکی همین جاست که هم اشتغال ایجاد می‌کند و هم با رونق تولید، نیاز کشور به واردات را مرتفع می‌سازد.
شرکت کاغذ زاگرس فارس به تولید کاغذ کرافت، لاینر، تست لاینر و تحریر اشتغال دارد.
این شرکت که ۸۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، با ظرفیت تولید ۱۵۰ هزار تن کاغذ در سال، توانایی تأمین ۴۰ درصد کاغذ مورد نیاز کشور را دارا می‌باشد و از بانک صنعت و معدن یک هزار و ۱۶۷ میلیارد ریال تسهیلات در قالب تسهیلات سرمایه ثابت دریافت کرده که برای ۳۰۰ نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی در بر داشته است.
همچنین وزیر صنعت، معدن و تجارت به اتفاق هیئت همراه از مجتمع صنعتی ذوب آهن پاسارگاد که از بانک صنعت و معدن تسهیلات دریافت کرده است، بازدید به عمل آورد.
شرکت صنعتی ذوب آهن پاسارگاد با هدف ایجاد یک مجتمع کامل فولادسازی از مرحله دریافت سنگ آهن از معدن تا تولید انواع فولاد‌های آلیاژی احداث گردیده است به این ترتیب که سنگ آهن از معادن کشور دریافت و مراحل بعدی شامل خردایش و تغلیظ سنگ آهن، تبدیل کنسانتره تولیدی به گندله، تبدیل گندله به آهن اسفنجی، تبدیل بخشی ازآهن اسفنجی به فولاد مذاب و تبدیل فولاد خام به انواع فولاد‌های آلیاژی ازطریق متالورژی ثانویه با استفاده از کوره پاتیلی و واحد گاز زدایی در خلاء و یا واحد کربن زدایی در خلا صورت می‌پذیرد.
این مجتمع به منظور قطع کامل وابستگی به سایر واحدها، اجرای فاز‌های دوم و سوم واحد‌های تکمیل و توسعه زنجیره تولید فولاد را به صورت همزمان آغاز و اولین واحد مگا مدول تولید آهن اسفنجی آن از اوایل مهرماه ۱۳۹۸ وارد مرحله بهره برداری شد و واحد‌های دوم و سوم هم هریک با ظرفیت یک میلیون و ۸۰۰ هزارتن در سال در دست اجرا بوده و طبق برنامه زمانبندی تا پایان سال ۱۴۰۱ آماده بهره برداری خواهند شد، همچنین ماشین آلات واحد اول و دوم تولید و تغلیظ کنسانتره سنگ آهن، و واحد‌های اول و دوم گندله سازی هم هر یک با ظرفیت ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تن در سال و واحد آهک سازی هم با ظرفیت ۲۵۰ هزار تن در سال با بیش از ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجرا است که تا پایان سال جاری به بهره برداری خواهند رسید.
این واحد تولیدی ۲۸۰ میلیون دلار تسهیلات سرمایه ثابت و یک هزار میلیارد ریال تسهیلات سرمایه در گردش و یک هزار میلیارد ریال در قالب اعتبار اسنادی ریالی از بانک صنعت و معدن دریافت نموده و برای ۱۳۰۶ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد کرده است.
در دیدار فعالان صنعتی و معدنی استان فارس با رییس جمهور و وزیر صمت، مسایل و موانع پیش روی بخش تولید استان که عمده آن موضوع تأمین مالی و نقدینگی مورد نیاز این واحد‌ها می‌باشد، مطرح شد که برای پیگیری این مشکلات و راهکار‌های رفع آن‌ها از سوی مسؤلان و مقام‌های دست اندر کار بخش صنعت و معدن کشور، در اسرع وقت قول پیگیری و مساعدت داده شد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: