April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۶۲۳۷۷
۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۵
0
عادل عبد المهدی در دیدار با مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل گفت: آمریکا باید از عراق خارج شود و این خواسته همه ملت عراق است.
آمریکا باید از عراق خارج شود

علی اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل و عادل عبدالمهدی نخست وزیر پیشین عراق، امروز پنجشنبه ۲۹ مهر دیدار و درباره مسائل منطقه‌ای و جهان اسلام گفتگو کردند.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل ضمن خوشامدگویی، عراق را کشور دوست و برادر خواند و گفت: جمهوری اسلامی ایران همیشه در کنار دولت و ملت عراق خواهند ماند و ما روابط عمیق و تاریخی با یکدیگر داریم و در دنیا کمتر دو ملتی پیدا می‌شود که این مقدار اشتراکات بی نظیر داشته باشند و راهپیمایی اربعین نمونه‌ای از این همکاری‌ها و تعاملات است.

ولایتی افزود: نقش افراد برجسته و باتجربه‌ای مانند شما بسیار ارزشمند است و ان شالله اقدامات اساسی به نفع ملت عراق انجام خواهد شد.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران آمادگی ارائه کمک و همکاری را با دولت و ملت عراق دارد و خوشبختانه در حوزه دانشگاهی هم اقدامات مثبتی انجام شده که با قوت ادامه خواهد داشت.

وی به انتخابات اخیر در عراق هم اشاره کرد و گفت: انتخابات در عراق نشان دهنده رشد فکری و فرهنگ عمیق و غنی ملت عراق است و ان شاالله نتیجه آن بتواند مسیر رشد و توسعه کشور را بیش از پیش فراهم نماید.

عادل عبدالمهدی نیز ضمن ابراز خرسندی از این ملاقات افتتاح شعبه دانشگاه آزاد در عراق را به ولایتی تبریک گفت و تاکید کرد که این همکاری‌ها بیش از پیش در تمام زمینه‌ها گسترش خواهد یافت.

وی سپس به تشریح اوضاع سیاسی و روند انتخابات در عراق پرداخت و افزود: دشواری‌هایی وجود دارد، ولی با قدرت و اراده مردم عراق ان شاالله بر مشکلات پیروز خواهیم شد.

عبدالمهدی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح نقش پر رنگ و حضور موثر شهید والا مقام حاج قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس در مبارزه با داعش در آن کشور پرداخت و جانفشانی‌های آنان را ارج نهاد.

وی در ادامه با تاکید بر این که قدرت آمریکا در منطقه روز به روز در حال کاهش است، گفت: جمهوری اسلامی ایران روز به روز قوی‌تر می‌شود و آمریکا و غربی‌ها ضعیف‌تر از گذشته هستند و آمریکا باید از عراق خارج شود و این خواسته همه ملت عراق است.

نخست وزیر پیشین عراق همچنین به راهپیمایی اربعین اشاره کرد و آن را نشانه همبستگی و اتحاد دو ملت عراق و ایران دانست.

عادل عبدالمهدی تاکید کرد: ما ملت قوی هستیم و نباید اجازه دهیم که غربی‌ها و امریکایی‌ها برای ما تصمیم بگیرند و هیچ قدرتی در دنیا نمی‌تواند بر روابط ایران و عراق تاثیر گذار باشد و این رابطه برادری ادامه خواهد داشت.

منبع: فارس
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: