کد خبر: ۳۶۲۳۹۱
۳۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰
0
نماینده تهران در مجلس گفت: با وجود حمایت‌های ویژه تعریف‌شده در قانون حمایت از معلولان در زمینه خدمات شهری، خدمات توان‌بخشی، امور آموزشی و فرهنگی همچنان شاهد کم‌توجهی‌های فراوان نسبت آنان هستیم.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس: شاهد بی‌توجهی فراوان نسبت به معلولان با وجود حمایت‌های قانونی هستیم
یک کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به هفته نابینایان گفت: یکی از اقشار جامعه که ضروریست در مدیریت شهری مورد توجه ویژه قرار گیرند، نابینایان هستند. متأسفانه فضای شهری ما به ویژه در کلان‌شهر‌ها بدون در نظر گرفتن نیاز‌های افراد توان‌یاب طراحی شده و همین بی‌توجهی نیز مسائل فراوانی را برای این قشر ایجاد کرده است.

فاطمه قاسمپور با اشاره به قانون حمایت از حقوق معلولان مصوب ۱۳۹۶ افزود: علی‌رغم حمایت‌های ویژه تعریف‌شده در این قانون در زمینه خدمات شهری، خدمات توان‌بخشی، امور آموزشی و فرهنگی و...، همچنان شاهد کم‌توجهی‌های فراوان نسبت به افراد معلول و توان‌یاب و همچنین نابینایان و کم‌بینایان هستیم.

رئیس کمیته آسیب‌های اجتماعی کمیسیون اجتماعی مجلس افزود: بخش قابل توجهی از معابر شهری برای تردد این افراد مناسب‌سازی نشده که از طریق کمیسیون اجتماعی پیگیر اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان در این زمینه خواهیم بود. ضمن آن‌که ما مکلف به تولید محصولات فرهنگی و آموزشی مورد نیاز اقشار مختلف هستیم و در این میان، افراد نابینا و کم‌بینا به جهت استفاده از خط بریل و ضرورت تولید محصولات ویژه، نیازمند توجه و برنامه‌ریزی ویژه هستند.

وی با اشاره به وضعیت اشتغال این قشر گفت: یکی از پیش‌بینی‌های صورت‌گرفته در قانون حمایت از حقوق معلولان در رابطه با اشتغال افراد کم‌بینا و نابیناست که نظارت بر اجرای این قانون را نیز به جد پیگیری خواهیم کرد.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: متأسفانه علی‌رغم وجود قوانین مکفی، به علل مختلف اجرای این قوانین و سیاست‌ها به تعویق افتاده و ما از شأن نظارتی مجلس این عدم اجرای قانون را پیگیری خواهیم کرد.
منبع: فارس
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: