پول نیوز در گفتگو با دو مدیر فعال در حوزه استارت؛
کد خبر: ۳۶۲۴۶۹
۰۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰
0
استارت آپ‌های بیمه‌ای اوایل کار خود را در کشور شروع کرده اند و بر همین اساس انتظار میرود که در اوایل کار خود به قدری ضعیف باشند
تولیدی/// چرا استارت آپ‌های بیمه‌ای ضعیف عمل می‌کنند؟
بیمه مرکزی در بخشنامه‌ای فعالیت استارت آپ‌های فاقد مجوز از بیمه مرکزی را غیر قانونی اعلام وتاکیدکرد که ازاول تیرماه سالجاری هرگونه همکاری مستقیم و غیرمستقیم شرکت‌های بیمه‌ای و شبکه فروش با بازاریان بیمه‌ای برخط (استارت آپ‌ها) فاقد مجوز از بیمه مرکزی در تمامی رشته‌های بیمه‌ای ممنوع است.
 
هادی فلاح تفتی بنیانگذار و مدیرعامل یکی از استارت آپ‌های بیمه در کشور به خبرنگار پول نیوز گفت: استارت آپ‌های بیمه‌ای اوایل کار خود را در کشور شروع کرده اند و بر همین اساس انتظار میرود که در اوایل کار خود به قدری ضعیف باشند و یکی از دلایل آن سنگ اندازی در این مسیر است که همیشه از سوی برخی صورت می‌گیرد و این بار بیشترین سنگ اندازی در حوزه استارت آپ‌های بیمه‌ای است که از رشد و توسعه این استارت آپ‌ها ترس و واهمه دارند.
 
وی خاطر نشان کرد: استارت آپ‌های بیمه‌ای در این مدت رشد چندانی نکرده است و علت اصلی آن این است که بیمه مرکزی رویه و روند شفافی در خصوص عملکرد استارت آپ‌های حوزه صنعت بیمه مطرح نکرده است.

بنیانگذار این استارت آپ بیان کرد: بیمه مرکزی آیین نامه‌ای را ابلاغ کرده است که هنوز آیین نامه اجرایی آن به دست استارت آپ‌های بیمه نرسیده است، اما اگر این آیین نامه اجرایی به دست استارت آپ‌ها برسد و مجوزی برای استارت آپ‌ها صادر شود که شرکت‌های بیمه، این نوع استارت آپ‌ها را به رسمیت قبول کنند، تازه نقطه عطفی در استارت آپ‌های بیمه‌ای رخ می‌دهد که استارت آپ‌ها می‌توانند در حوزه خود حرکت روبه جلو قدم بردارند.
 
هادی فلاح تفتی در ادامه به خبرنگار اقتصاد ۲۴ گفت: تا وقتی بیمه مرکزی به فکر استار آپ‌های بیمه‌ای نباشد، شرکت‌های بیمه هم استارت آپ‌های بیمه‌ای را به رسمیت قبول ندارد و با آن‌ها همکاری نمی‌کنند همین موضوع باعث تغییر نکردن ضریب نفوذ بیمه در کشور می‌شود.
 
وی اظهار کرد: برخی از این استارت آپ‌ها سامانه‌ای را برای نمایندگان شرکت‌های بیمه در نظر گرفته است که نمایندگان شرکت‌های بیمه در این سامانه محصولات بیمه‌ای را خود را بفروشند و از استارت آپ‌های بیمه عقب نمانند در این شرایط نماینده‌ها می‌توانند با سایر استارت آپ‌ها رقابت کنند و متضرر نشوند.
 
 
اگر نماینده‌های شرکت بیمه نتوانند در این حوزه رقابت کنند تا چند سال آینده یک سری برند استارت آپی در کشور جود دارد که بسیاری از نماینده‌های شرکت‌های بیمه از این عرصه حذف می‌شوند و جای خود را به این استارت آپ‌ها می‌سپارند.
 
مدیر عامل این استارت آپ بیمه‌ای در ادامه اظهار کرد: اگر این استارت اپ‌ها رونق بگیرند در پی آن ضریب نفوذ بیمه در کشور افزایش می‌یابد، چون کسی که وارد این نوع سامانه شده است تا بیمه نامه خرید کند، محصولات دیگری راهم مطالعه می‌کند و اگر خواست خریداری می‌کند همچنین دانش مردم در حوزه صنعت بیمه بیشتر می‌شود و هم محصولات بیمه‌ای بیشتری را می‌شناسند، چون در دفاتر نمایندگی‌های شرکت‌های بیمه، زمانی برای مطالعه محصولات بیمه‌ای نیست.

در همین رابطه تیم لطیف، بنیانگذار یکی از استارت‌آپ‌های بیمه‌ای در کشور، درباره مشکلات استارت‌آپ‌های بیمه‌ای گفت: مهمترین مشکل استارت آپ‌های بیمه‌ای در صنعت بیمه ضعف زیرساخت‌های فناوری اطلاعات است اگر مدیران نمایندگی‌های شرکت‌های بیمه با کاربرد‌های IT و تکنولوزی‌های جدید آشنا شوند مردم هم کم کم به سمت خرید آنلاین بیمه نامه قدم بر می‌دارند.

وی افزود: خرید بیمه نامه از طریق نمایندگی‌های بیمه و حضوری نوعی بازار سنتی است و حرکت از بازار سنتی به بازار آنلاین در هر حوزه‌ای مسیری طولانی و دشوار خود را دارد که باید در برهه‌ای از زمان آن را طی کند.
 
همانطور که در حال حاضر بسیاری از استارت آپ‌ها در حوزه‌های حمل و نقل، مواد غذایی، پوشاک، خدمات مسکن و … این مسیر پیچیده را طی کرده اند توانسته اند با کمرنگ کردن بازار سنتی، به موفقیت و رواج بالایی در میان مردم دست پیدا کنند و خدمات بازار آنلاین را به مردم ارائه دهند.
 

گفتگو از سحر گلی زاده

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: