April 2024 16 / سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳

اکسپرس انتری سریعترین و محبوب‌ترین روش مهاجرت به کانادا و دریافت اقامت دائم این کشور است. سالانه هزاران نفر از طریق اکسپرس انتری به کانادا مهاجرت می‌کنند. مثلاً در سال 2020، حدود 91,800 نفر از طریق اکسپرس انتری به کانادا مهاجرت کردند.دولت کانادا متوجه این حقیقت شده است که برای برآورده‌سازی نیازهای آینده‌ی بازار کار و تضمین رشد و رفاه اقتصادی بلند‌مدت این کشور، نیازمند پذیرش مهاجران است، بنابراین در ژانویه‌ی سال 2015 یک سیستم مهاجرت الکترونیکی جدید به نام اکسپرس انتری را راه‌اندازی کرد که به مهاجران ماهر و واجد شرایط اجازه می‌دهد تا سریعاً به کانادا وارد شوند.

آیا مهاجرت به کانادا از طریق اکسپرس انتری روشی کم هزینه است؟

سیستم جامع رتبه‌بندی CRS به سازمان CIC (تابعیت و شهروندی) کانادا اجازه می‌دهد تا مهاجران ماهر و یا واجد شرایط را مورد ارزیابی قرار دهد و آن‌ها را جذب و انتخاب کند. متقاضیان باید الزامات مربوط به یکی از سه برنامه‌ی مهاجرت فدرال زیر را برآورده سازند:

  • اسکیل ورکر یا نیروی کار متخصص فدرال (FSWC)
  • اسکیل ترید یا نیروی متخصص فنی فدرال (FSTP)
  • تجربه کار کانادایی (CEC)

همچنین برنامه اکسپرس انتری به طور جداگانه به هر یک از استان‌های کانادا اجازه می‌دهد تا به عنوان بخشی از برنامه‌ی PNP خود، از این سیستم استفاده کرده و افراد مناسبی را برای رفع نیازهای بازار کار خود انتخاب کنند. یعنی ممکن است که شما با اقدام به روش اکسپرس انتری کانادا ، در یکی از برنامه‌های PNP استانی کانادا انتخاب شوید.

 

نحوه‌ی عملکرد اکسپرس انتری کانادا

مرحله 1

متقاضیانی که واجد شرایط برنامه‌ی اکسپرس انتری کانادا هستند می‌توانند یک پروفایل آنلاین را تکمیل کنند و مشخصات خود از قبیل مهارت‌ها، توانایی‌های زبانی، تحصیلات و سابقه‌ی کار و سایر موارد را در آن وارد کنند. افرادی که بر اساس سیستم جامع رتبه‌بندی CRS، معیارهای لازم برای قبولی در یک یا چند برنامه‌ی مهاجرتی فدرال تحت برنامه‌ی اکسپرس انتری را برآورده می‌کنند، در یک Pool یا به اصطلاح در یک «استخر» از افراد واجد شرایط قرار داده می‌شوند. این افراد با توجه به شانس موفقیت اقتصادی‌شان در این استخر رتبه‌بندی می‌شوند و کسانی که بالاترین رتبه‌ها را کسب کرده‌اند به همراه کسانی که دارای پیشنهادات شغلی رسمی هستند یا نامزد برنامه‌های استانی (PNP) شده‌اند (این افراد نیز به طور خودکار رتبه‌های بالایی را در سیستم رتبه‌بندی کسب می‌کنند)، یک دعوت‌نامه‌ی رسمی برای درخواست اقامت دائم کانادا (ITA) را دریافت می‌کنند.

 

مرحله 2

کسانی که دعوتنامه‌ی ITA (دعوتنامه برای درخواست) را دریافت کرده‌اند، در مجموع 60 روز فرصت دارند تا درخواست الکترونیکی خود را به دولت کانادا ارسال کنند و همه مدارک مورد نیاز را ارائه دهند. آن‌ها باید درخواست خود را تحت یکی از برنامه‌های زیر انجام دهند:

  • برنامه نیروی کار متخصص فدرال (FSWP)
  • برنامه نیروی متخصص فنی فدرال (FSTP)
  • برنامه تجربه کار کانادایی (CEC)
  • برنامه نامزدی استانی (PNP)

 

مهاجرت به کانادا از طریق اکسپرس انتری چقدر طول می‌کشد؟

از زمان ارسال مشخصات در پروفایل اکسپرس انتری تا صدور ویزای اقامت دائم، حدود شش ماه طول می‌کشد. با این حال ممکن است که کار همه‌ به این سرعت پیش نرود.

آیا مهاجرت به کانادا از طریق اکسپرس انتری روشی کم هزینه است؟

چگونه شرایط لازم برای مهاجرت به کانادا از طریق اکسپرس انتری را فراهم سازیم؟

متقاضیانی که علاقه مند به مهاجرت به کانادا از طریق اکسپرس انتری هستند باید در سیستم جامع رتبه‌بندی (CRS)، حداقل 67 امتیاز از 100 امتیاز را کسب کنید.

اگر امتیازتان بالای 67 باشد، می‌توانید واجد شرایط برنامه‌ی نیروی کار متخصص فدرال (FSWC)باشید. اما اگر امتیازتان کمتر از 67 باشد، نمی‌توانید واجد شرایط این برنامه باشید. در ادامه مهارت‌هایی که متقاضیان براساس آن‌ها امتیازبندی می‌شوند را عنوان کرده‌ایم، شما با توسعه‌ی برخی از این مهارت‌ها می‌توانید شانس خود را برای دریافت دعوتنامه افزایش دهید:

مهارت‌های زبانی (28 امتیاز): بسیار مهم است که بتوانید به یکی یا هر دو زبان رسمی کانادا صحبت کنید. دانستن زبان انگلیسی یا فرانسه یا هر دو، به شما کمک می‌کند تا راحتتر وارد بازار کار کانادا شوید.

تحصیلات (25 امتیاز)

سابقه کار (15 امتیاز): شما می‌توانید به ازای تعداد سال‌هایی که مشغول به انجام یک کار تمام وقت (حداقل 30 ساعت در هفته در مشاغل نوع 0، A یا B) بوده‌اید (یا به ازای تعداد سال‌هایی که مشغول به انجام یک کار پاره وقت [15 ساعت در هفته] در مشاغل نوع 0، A یا B بوده‌اید)، امتیاز مربوط به سابقه‌ی کار را دریافت کنید.

سن (12 امتیاز)

دعوتنامه‌ی شغلی (10 امتیاز): اگر یک کارفرمای کانادایی حداقل برای یک سال به شما پیشنهاد کار داده باشید، می‌توانید این امتیاز را کسب کنید. شما برای وارد شدن به کانادا به عنوان یک نیروی کار متخصص فدرال، باید یک پیشنهاد کاری داشته باشید.

سازگاری (10 امتیاز)

 

هزینه‌های اکسپرس انتری کانادا 2021

یکی از خوبی‌های این روش این است که شما برای ارائه‌ی مشخصات اولیه خود و ایجاد پروفایل اکسپرس انتری، هیچ نیازی به پرداخت هزینه‌های دولتی ندارید و تنها زمانی باید هزینه‌‌های آن را بپردازید که دعوتنامه‌ی درخواست اقامت دائم کانادا (ITA) به شما ارسال شود. اما در صورتی که در یک برنامه‌ی PNP انتخاب شده باشید، ممکن است که علاوه بر هزینه‌های دولتی مستلزم پرداخت هزینه‌های مهاجرت استانی نیز باشید

زمانی که دعوت‌نامه‌ی درخواست (ITA) به دستتان می‌رسد و یک درخواست کامل را برای دریافت اقامت دائم کانادا ارسال می‌کنید، باید هزینه‌ی پردازش درخواست هر بزرگسال را به دولت این کشور بپردازید، این هزینه در سال 2021 برای هر بزرگسال به مبلغ 1325 دلار کانادا است. اگر بچه دارید باید به ازای هر بچه، 225 دلار بیشتر بپردازید. همچنین دولت کانادا برای ارائه‌ی اقامت دائم به هر فرد بزرگسال، 500 دلار کانادا دریافت می‌کند، البته کودکان نیازی به پرداخت این هزینه ندارند.

سایر هزینه‌ها عبارتند از:

آزمون زبان: هزینه متوسط 300 دلار

ارزیابی مدارک تحصیلی (ECA): هزینه متوسط 200 دلار

بیومتریک: 85 دلار به ازای هر نفر

هزینه معاینات پزشکی: هزینه متوسط 450 دلار به ازای هر بزرگسال و 250 دلار به ازای هر کودک

گواهی‌نامه عدم سؤپیشینه: هزینه متوسط 100 دلار به ازای هر کشور

همچنین توجه داشته باشید که اگر درخواست خود برای اقامت دائم را تحت برنامه‌ی تجربه‌ی کار کانادایی (CEC) ارائه نداده‌اید یا پیشنهاد کاری معتبری از کارفرمایان کانادایی ندارید، باید نشان دهید که تمکن مالی برای سکونت و زندگی در کانادا را در اختیار دارید. شما برای تأیید ویزای اقامت دائم خود حتماً باید از این تمکن مالی برخوردار باشید. مبالغ مربوط به هر خانواده در جدول زیر ذکر شده است:

تعداد اعضای خانواده بودجه‌ی مورد نیاز        

 

تعداد اعضای خانواده

بودجه مورد نیاز

1

13,213 دلار

2

16,449 دلار

3

20,222 دلار

4

24,553 دلار

5

27,847 دلار

6

31,407 دلار

7

34,967 دلار

          

برای هر عضو اضافی خانواده 3،560 دلار به مبلغ پایه اضافه می‌شود.

این لیست در 15 جولای 2021 به‌روز‌رسانی شده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: