April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۶۲۶۰۲
۰۲ آبان ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۱
0
منابع خبری روز یکشنبه گزارش دادند، در تیراندازی نیرو‌های مرزبانی عربستان سعودی به غیرنظامیان یمنی ۲ نفر کشته و ۲ نفر زخمی شدند.
تیراندازی مرزبانی عربستان به غیرنظامیان یمنی ۴ کشته و زخمی برجاگذاشت
نیرو‌های مرزبانی عربستان سعودی به سوی غیرنظامیان یمنی در منطقه المفتح و العزه واقع در شهرستان مرزی منبه استان صعده آتش گشودند که بر اثر آن ۲ غیرنظامی کشته و ۲ نفر زخمی شدند.

روز گذشته (شنبه) نیز در حمله نیرو‌های مرزبانی عربستان به منطقه آل شیخ و العزه شهرستان منبه یک غیرنظامی کشته و ۵ نفر دیگر از جمله ۴ مهاجر آفریقایی زخمی شدند.

مناطق مرزی یمن طی ماه‌های اخیر شاهد حملات توپخانه و موشکی ارتش عربستان سعودی بوده است که در این حملات شماری از غیرنظامیان یمنی کشته شدند.

عربستان از فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور غربی و عربی و با کمک آمریکا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رییس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، حملات گسترده‌ای را علیه یمن -فقیرترین کشور عربی- آغاز کرد.

بر اثر این تجاوز، تاکنون هزاران یمنی کشته شده‌اند و بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، قحطی در این کشور به بزرگ‌ترین فاجعه انسانی در جهان تبدیل شده است.

منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: