April 2024 24 / چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۶۲۶۶۸
۰۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۱
0
معاون اقتصادی ساتا گفت: شرکت غدیر نسبت به نه ماهه سال گذشته ۶۷ درصد افزایش بازدهی سرمایه داشته است.
معاون اقتصادی ساتا: شرکت غدیر ۶۷ درصد افزایش بازدهی سرمایه داشته است
امیر عباس حسینی مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری غدیر ظهر امروز در نشست خبری طی سخنانی اظهار داشت: ما امسال نسبت به سال گذشته بیش از دو برابر سود دهی داشته ایم که این حاصل پایش عملکرد شرکت‌ها و تبدیل آن از عمل واکنش گرا به عمل کنش گرا بود. در نتیجه این فرآیند، خرید‌ها و سرمایه گذاری‌ها هدفمند‌تر شد.

وی افزود: بنا داریم تا با فعال کردن هلدینگ صنعت و معدن فعالیت شرکت را به حوزه جدیدی وارد کنیم. در این حوزه انشا الله پروژه فولاد نیریز در سال ۱۴۰۱ به بهره برداری می‌رسد.

در فلزات غیر آهنی هم رشد مناسبی داشتیم. فاز دوم آلومینیوم جنوب در همین ایام تکمیل شد و با تکمیل فاز سه این پروژه به بزرگترین تولید کننده آلومینیوم در کشور و دومین تولید کننده در منطقه بدل خواهیم شد.

حسینی با بیان اینکه بورسی شدن را به دلیل ارتقا سطح شفافیت و تامین منابع مالی از طریق عرضه در بورس دنبال می‌کنیم، ادامه داد: هلدینگ سیمان غدیر آماده عرضه به بورس است و ارزش گذاری اولیه آن هشت هزار میلیارد است که پنج هزار میلیارد آن در بورس عرضه می‌شود. هلدینگ صنعتی معدنی غدیر هم ارزش گذاری شده و ارزش آن چیزی نزدیک به هفتاد هزار میلیارد تومان است.

وی با مثبت ارزیابی کردن عملکرد شرکت غدیر گفت: شرکت غدیر در نه ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۷ درصد افزایش بازدهی سرمایه داشته است.

رئیس شرکت سرمایه گذاری غدیر اظهار داشت: در مجموع هلدینگ‌های غدیر قریب به ۲۰ میلیارد دلار پروژه داریم و تامین مالی آن‌ها بسیار سخت است، اما گروه مالی غدیر با ساماندهی شرکت‌های کم بازده و بهینه کردن شرکت‌های پربازده در حال تامین مالی این پروژه‌ها است. بخش دوم عملیات مالی گروه مالی غدیر با انتشار اوراق مالی برای تامین مالی پروژه‌های غدیر تلاش می‌کند و گروه مالی غدیر سال آینده به بورس عرضه می‌شود.

حسینی با اشاره به فعالیت‌های این شرکت در حوزه ساخت نیروگاه عنوان کرد: امسال نیروگاه کوشک را افتتاح کنیم که گروه برق و‌انرژی غدیر رکورد خوبی در هزینه‌های ساخت این نیروگاه بجای گذاشت. در حوزه نیروگاه‌ها ما برای تامین انرژی هلدینگ صنعت و معدن خودمان و همچنین کمک به تامین انرژی کشور ساخت نیروگاه را در دستور کار قرار دادیم. از جمله این اقدامات ساخت نیروگاه غیر حرارتی و یک نیروگاه خورشیدی هشتصد مگاواتی است. از دیگر اقدامات ساخت دو نیروگاه دیگر است که در مرحله مناقصه قرار دارد.

رئیس شرکت سرمایه گذاری غدیر مطرح کرد: تعداد سهامداران حقیقی ما چیزی نزدیک به سی هزار سهامدار است که سهم آن‌ها نزدیک به ۲۰ درصد است. ما یکی از شرکت‌های برتر در پرداخت سود سهامدار هستیم و هیچ معوقه‌ای در این زمینه نداریم. توصیه ما به مردم این است که برای خرید سهام به سراغ هلدینگ‌های چند رشته‌ای بروند و تحت تاثیر نوسانگیران در بازار قرار نگیرند. نگاه به سهام باید بلند مدت باشد و نگاه کوتاه مدت برای کسانیکه حرفه‌ای نیستند بسیار خطرناک است.

وی ادامه داد: همه شرکت‌های ما قرارداد بازار گردانی دارند و ما برای حمایت از همه شرکت‌ها این موضوع را رصد می‌کنیم. امروز ظرفیت افزایش قیمت سهام شرکت غدیر وجود دارد و این بدان معنی است که سهام غدیر با ارزش است و همچنان ظرفیت افزایش قیمت دارد.

حسینی درباره تامین مواد اولیه مورد نیاز این شرکت، گفت: به دلیل اینکه بخشی از پهنه‌های معدنی با ظرفیت کشور در محیط پیرامونی کشور است، فعلا برنامه‌ای برای استخراج معادن خارج از کشور نداریم و اولویت ما توسعه داخل کشور است. در مورد فلزات غیر آهنی نیاز به تامین مواد اولیه است و برای اولین مرتبه این مواد را از خارج تامین کردیم. به همین منظور امسال بندر پارسیان را برای تامین مواد اولیه آلومینیوم و صادرات محصولات افتتاح کردیم و اولین کشتی نیز در این بندر پهلو گرفت.

رئیس شرکت سرمایه گذاری غدیر گفت: شرکت‌های ما در هفته گذشته بیشترین آمار فروش را ثبت کردند و همه پتروشیمی‌های ما سهم شاخصی در این موضوع داشتند. همین سیاست در حوزه صنعت معدن نیز دنبال می‌شود و امیدواریم همین ثبات سود آوری را در سال آینده شاهد باشیم.

در ادامه این نشست ابراهیمی معاون اقتصادی سازمان تامین اجتماعی نیرو‌های مسلح طی سخنانی اظهار داشت: شرکت سرمایه گذاری غدیر به عنوان یکی از هلدینگ‌های چند رشته‌ای کشور در حال فعالیت است. در یکسال گذشته مجموعه وزارت دفاع و سازمان تامین اجتماعی نیرو‌های مسلح موضوع اوره یارانه‌ای کشاورزان را پیگیری کرده است و امیدواریم طی سال جاری بتوانیم مطالبات خود را که حدود هشت هزار میلیارد است از دولت بگیریم.

وی ادامه داد: شرکت غدیر تمرکز ویژه‌ای روی بازدهی سرمایه‌ها دارد. در این حوزه قرار شد تا با فعال شدن هلدینگ صنعت و معدن حوزه جدیدی از فعالیت این شرکت آغاز شود.

ابراهیمی تاکید کرد: امروز تمام فعالیت‌های شرکت غدیر سود ده هستند و دنبال این هستیم تا فعالیت‌های این شرکت به نتایج مطلوب تری برسد. به نظر ما عملکرد شرکت غدیر بسیار خوب بوده است و بازدهی سرمایه این شرکت نسبت به نه ماهه سال گذشته ۶۷ درصد افزایش داشته است.

معاون اقتصادی ساتا عنوان کرد: ما برای تامین طلب شرکت‌های اوره ساز اقدامات مختلفی انجام داده ایم. در مرحله اول با همکاری سازمان برنامه و وزارت جهاد کشاورزی عدد دقیق این طلب مشخص شد. در مرحله بعد هر راه ممکنی که برای تامین این طلب وجود داشته است را شناسایی کرده و سعی می‌کنیم پرداخت این مطالبات در لایحه بودجه امسال قرار گیرد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: