کد خبر: ۳۶۲۶۸۹
۰۳ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۱
0
رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: یکی از اهداف اصلی از اصلاح ساختار بودجه ۱۴۰۱ این است که جداول و توافقنامه‌ها به گونه‌ای تنظیم شود که استان‌ها و دستگاه‌ها برابر منابع و اختیارات پاسخگو باشند.
دستگاه‌ها باید در قبال دریافت بودجه پاسخگو باشند

سیدمسعود میرکاظمی در نوزدهمین جلسه ستاد تهیه و تدوین لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، که با حضور مشاور عالی رئیس مجلس شورای اسلامی، جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اعضای ستاد، مشاورین و رؤسای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان ها، با موضوع جایگاه استان‌ها و شهرستان‌ها برای تحقق رشد اقتصادی مد نظر و برنامه محوربودن بودجه ۱۴۰۱ برگزار شد، این مطلب را عنوان کرد.

وی گفت: برای تحقق رشد اقتصادی که از اهداف کلان بودجه ۱۴۰۱ است سهم استان‌ها و شهرستان‌ها مشخص و براساس همین شاخص‌ها برنامه ریزی و سیاستگذاری شود.

میرکاظمی با اشاره به اهداف و سیاست‌های کلان بودجه ۱۴۰۱ تصریح کرد: تحقق رشد اقتصادی، برنامه محور بودن و ساماندهی ردیف‌های بودجه محور اصلی بودجه ۱۴۰۱ است لذا برای تحقق این مهم، بودجه باید ساده، قابل اندازه گیری و قابل نظارت باشد.

معاون رئیس جمهوری با بیان اینکه با نگاه اجمالی به بودجه سال‌های گذشته نشان می‌دهد کسی در قبال مسوولیت‌ها پاسخگو نیست، خاطر نشان کرد: یکی از اهداف اصلی از اصلاح ساختار بودجه ۱۴۰۱ این است که روند گذشته تداوم نداشته باشد و جداول و توافقنامه‌ها به این گونه‌ای تنظیم شود که استان‌ها و دستگاه‌ها در برابر منابع و اختیارات پاسخگو باشند.

میرکاظمی تاکید کرد: هدف از ساماندهی ردیف‌های بودجه و محدود کردن تعداد دستگاه‌ها در بودجه ۱۴۰۱ این است که هر موضوعی یک مسوول داشته باشد تا در برابر سیاست‌ها و برنامه‌های کلان پاسخگو باشد و سیاست‌های کلان دولت در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سایر حوزه‌ها با نظارت دقیق، علمی و کارشناسی رو به جلو حرکت کند و اهداف و سیاست‌های کلان اقتصادی فراموش نشود.

رییس سازمان برنامه و بودجه با عنوان اینکه تحقق رشد اقتصادی از الزامات مهم و اساسی است، یادآور شد: برای تحقق رشد اقتصادی که از اهداف کلان بودجه ۱۴۰۱ است سهم استان‌ها و شهرستان‌ها مشخص شود و براساس همین شاخص‌ها برنامه ریزی و سیاستگذاری شود.

میرکاظمی با اشاره به نقش استان‌ها و شهرستان‌ها در بودجه ۱۴۰۱ افزود: استان‌ها و شهرستان‌ها در خلق منابع مشارکت جدی داشته باشند در مقابل مشوق‌هایی در نظر گرفته شود و سازمان برنامه و بودجه در قبال مشوق‌هایی که در نظر می‌گیرد مسوول و پاسخگو خواهد بود.

رییس سازمان برنامه و بودجه با تشکر از کارشناسان سازمان برنامه و بودجه، معاونین، مرکز آمار و رؤسای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان ها، خاطرنشان کرد: اصلاح ساختار بودجه کاری سخت و زمانبر است و این مهم با رویکرد جدید، کار کارشناسی و علمی قابل تحقق است و بودجه ۱۴۰۱ با اصلاحات ساختاری تا ۱۵ آذر به مجلس شورای اسلامی ارائه شود.

گفتنی است در نوزدهمین جلسه ستاد بودجه ۱۴۰۱ معاونین، کارشناسان، رؤسای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌ها و نمایندگان مجلس شورای اسلامی نقطه نظرات خود را درباره بودجه مطرح کردند.

منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: