April 2024 23 / سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۶۲۷۰۸
۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۴
0
حجت الله صیدی: نیمه اول امسال بانک‌ها در حوزه صنعت نزدیک به ۳۵ هزار میلیارد تومان تامین مالی انجام داده اند که این رقم تا پایان سال به ۱۰۰ هزار میلیارد تومان خواهد رسید.
۱۰۰ هزار میلیارد تومان تامین مالی حوزه صنعت از سوی بانک‌ها تا پایان سال
حجت الله صیدی مدیرعامل بانک صادرات ایران در برنامه افتتاحیه نمایشگاه و همایش فرصت های سرمایه گذاری در حوزه نفت، گاز، پتروشیمی و انرژی های تجدید پذیر با بیان اینکه سال گذشته رویدادی با محوریت بانک ها برای تامین مالی و بحث فناوری و حوزه دانش بنیان برگزار شد گفت: امسال این نمایشگاه فرصت بزرگی برای توسعه کشور با محوریت مناطق آزاد است.

مدیرعامل بانک صادرات ایران تحقق تامین مالی بانک ها را در گرو ارزیابی دقیق بازار کار، فناوری و تکنولوژی، مدیریت و توان مالی قابل قبول عنوان داشت و تصریح کرد: نفت، گاز، پتروشیمی و انرژی های تجدید پذیر با دارا بودن تمامی موارد ارزیابی، بازار بسیار پر رونقی را به خود اختصاص داده اند.

وی در ادامه این مطلب گفت: پیش بینی ها حاکی از آن است که تا سال 2050 بازار کار در حوزه انرژی نمودار صعودی را طی می کند.

حجت الله صیدی اظهار داشت: در کنار تمام معایب تحریم ایجاد فرصت برای سازندگان داخلی یکی از برکات تحریم ها بوده و فرصت های بیشماری برای سرمایه گذاری پیش رو است که در صورت بستر سازی برای سازندگان داخلی و تامین مالی آنها ،کسب و کارها به نحو مطلوبی توسعه خواهد یافت.

مدیرعامل بانک صادرات ایران با تاکید بر اینکه بازاریابی خوب، سرمایه گذاری درست و تلاش بیشتر برای عملیاتی شدن طرح ها در مناطق آزاد به عنوان فرصت های اقتصادی کشور زمینه ساز رقم خوردن اتفاقات بزرگ خواهد بود آمادگی نظام بانکی را برای تامین مالی در زمینه نفت و گاز و پتروشیمی برای هدف گذاری های صحیح و رسیدن به نتایج مطلوب اعلام کرد.

وی با بیان اینکه بانک ها در سال بین 4 تا 5 میلیارد دلار در زمینه های مختلف تامین مالی مستقیم می کنند گفت: در سال گذشته بیش از 45 هزار میلیارد تومان در حوزه صنعت و امسال تنها در نیمه اول نزدیک به 35 هزار میلیارد تومان تامین مالی از سوی بانک ها انجام شده که تا پایان سال این رقم در راستای توسعه کشور به 100 هزار میلیارد تومان خواهد رسید.

حجت الله صیدی مدیرعامل بانک صادرات ایران حوزه نفت، گاز و پتروشیمی را توجیه و توسعه پذیرترین کسب و کار ها برشمرد و مطرح کرد: امید است که با حضور و مدیریت جهادی دکتر سعید محمد و محوریت مناطق آزاد کشور تامین مالی طرح های صنعتی و تولیدی بیش از پیش محقق شود و با همکاری صندوق توسعه ملی به این امر مهم دست یابیم.

وی در پایان با تاکید بر نقش مناطق آزاد در توسعه ملی کشور از مسئولان مربوطه خواست تا با حمایت و همکاری مسیر استفاده از چنین ظرفیت هایی را هموار سازند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: