کد خبر: ۳۶۲۷۱۳
۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۵
0
معاون فنی گمرک از تسهیلات جدید برای واردکنندگان خبر داد و گفت: از روز گذشته پذیرش پرداخت مالیات بر ارزش افزوده واحد‌های تولیدی به صورت ضمانت‌نامه بانکی امکان‌پذیر شده است.
خبر خوش برای واردکنندگان
مهرداد جمال ارونقی درباره آخرین وضعیت کالا‌های موجود در گمرکات کشور توضیح داد: بالغ بر ۶.۶میلیون تن کالای تخلیه شده، درحال تخلیه و روی کشتی‌ها در ۸بندر کشور موجود است که بیش از ۲.۸میلیون تن آن در بندر امام خمینی دپو شده است.

او ادامه داد: از این میزان سهم کالا‌های اساسی مشمول ارز ۴۲۰۰تومانی ۳.۷میلیون تن و بالغ بر ۳.۵میلیون تن هم کالا‌ی غیر اساسی و غیرکانتینری در گمرکات موجود است.

به گفته این مقام مسئول، روز گذشته هم ۵۰۰هزار تن کالای اساسی در گمرکات تخلیه شد و ۳۷فروند کشتی بالغ بر ۲.۴میلیون تن کالا شامل روغن، جو، دانه‌های روغنی، ذرت، گندم، شکر و سویا هم به بنادر رسیده‌اند.


ترخیص ۷.۳میلیارد دلار کالای اساسی از ابتدای سال


معاون فنی گمرک از ترخیص بیش از ۷.۳میلیارد دلار کالای اساسی از ابتدای سال خبر داد و گفت: در حال حاضر علاوه بر کالا‌های اساسی موجود، بالغ بر ۳.۵میلیون تن کالا‌ی غیر اساسی و غیرکانتینری نیز در گمرکات موجود است که ۸۵درصد آن مربوط به مواد اولیه تولیدی، تجهیزات، ماشین‌آلات و کالا‌های واسطه‌ای است.

وی تاکید کرد: اگر صاحبان این کالا‌ها با تاخیر در تخصیص ارز مواجه هستند، می‌توانند با ارائه درخواست ۹۰درصد کالای خود را به صورت درصدی ترخیص کنند.

ارونقی در ادامه به تسهیلات ارائه شده از سوی دولت به واردکنندگان اشاره کرد و افزود: امکان پرداخت حقوق ورودی گمرک با ضمانت‌نامه بانکی و اجازه ترخیص بخشی از کالا‌ها به صورت نسیه، برای وارد‌کنندگان در نظر گرفته شده است.

معاون فنی گمرک ادامه داد: همچنین دریافت حقوق ورودی در پایان کار یعنی بعد از انجام تشریفات گمرکی یکی دیگر از تسهیلات دولت است؛ ضمن اینکه از روز گذشته مصوبه پذیرش پرداخت مالیات بر ارزش افزوده واحد‌های تولیدی به صورت ضمانت‌نامه بانکی هم تمدید شده است.


آخرین وضعیت ۱۳۰۰تن سرم دپو شده


ارونقی در پایان به وضعیت سرم‌های وارداتی دپو شده هم اشاره کرد و گفت: ۱۳۰۰تن برابر با سه میلیون سرم انسانی ظرف دو ماه گذشته وارد کشور شده و در گمرک شهریار و تهران دپو شده بود که با پیگیری انجام شده، طی سه روز اخیر ۴۰درصد آن ترخیص و مابقی هم درصورت صدور مجوز از گمرک خارج خواهد شد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: