"هیبت اله سمیع"، صنعت بیمه را یکی از حلقههای زنجیره مالی دانست که فعالیت آن به
صنعت بانکداری بسیار نزدیک است و گفت که در بسیاری از کشورهای دنیا این دوصنعت دریک محل با یکدیگر فعالیت میکنند.
وی، افزود: علاوه بر بیمه و بانک، کارگزاری، تامین مالی و تامین سرمایهها هم یک زنجیره هستند که میتوانند خدمات مالی را بطور کامل در یک محل برای مشتری فراهم کنند.
این عضو هیات عامل بانک تجارت، اذعان داشت: مشتریان تمایل ندارند که هریک از خدمات خود را در یک جا دریافت کنند بنابراین بهتر است که صنایع مذکور درکنار یکدیگر باشند و به همین روی بانکها معمولا به این سمت میروند که شرکتهای بیمه را هم در کنار خود داشته باشند.
سمیع، معتقد است که ارتباط قوی بین شعب شرکتهای بیمه و شعب بانکها و همچنین ارتباطات مدیریتی این دو صنعت با یکدیگر میتواند در پیش برد اهداف هر دو حوزه موثر باشد.
این عضو هیات عامل بانک تجارت، اظهار داشت: در صنعت بیمه فرصت بسیار خوبی برای شرکتها فراهم شده تا سریعتر خود را با نوآوریها و تکنولوژی روز تطبیق دهند.
سمیع، مهمترین نگاه را توجه جدی به تحول دیجیتال خواند و تصریح کرد که تحول دیجیتال تنها بحث تکنولوژی نیست بلکه فرایند و تسهیل گری برای مشتریان است تا مشتری بتواند تمامی خدمات مورد نیاز خود را از طریق آنلاین، موبایل و از طریق اتصال به یک سایت دریافت کند، ضمن آنکه مشتری نباید سردرگم باشد و با یک فرایند خیلی ساده بتواند کار خود را انجام دهد.
سمیع، درخصوص وجود مزیت رقابتی در زمینه ارائه خدمات الکترونیک در بین بانک ها، گفت: مزیت رقابتی در بانکها برای ارائه خدمات الکترونیک به مشتریان درحال فراهم شدن است، یعنی بانکها به صورت تخصصی کار را انجام داده و به یک حوزه مشتریان میپردازند که این فرصت ایجاد شده باعث خواهد شد تابانکها به مزیتهای نسبی خود بیشتر پی برده و روی آنها کار کنند.
این عضو هیات عامل بانک تجارت، ادامه داد: شاید یک مقدار فضای رقابتی در زمینه ارائه خدمات الکترونیک در بین بانکها کاهش یابد و تمامی بانکها درحوزه مشتریان و بازارهای هدف خود کار کنند که این امر به تخصصیتر شدن امور و ارائه خدمات بیشتر به مشتریان کمک میکند.