کد خبر: ۳۶۳۰۰۲
۰۷ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۹
0
سازمان هواشناسی با اشاره به ورود سامانه بارشی به کشور از بارش باران و برف در ۱۹ استان خبر و نسبت به خسارت به محصولات کشاورزی هشدار داد.
باران و برف در ۱۹ استان کشور
 بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز سامانه بارشی از مرز‌های غربی وارد کشور می‌شود و فعالیت آن در برخی مناطق شمال غرب، غرب، جنوب غرب، مرکز، دامنه‌های زاگرس مرکزی، غرب سواحل دریای خزر و دامنه البرز مرکزی در استان‌های قزوین، البرز و تهران است.

فردا شنبه ۸ آبان‌ماه ۱۴۰۰ فعالیت سامانه بارشی علاوه بر مناطق ذکر شده با شدت کمتری در ارتفاعات استان‌های گلستان، سمنان، خراسان شمالی و خراسان رضوی است و شدت بارش در این روز برای آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کرمانشاه، لرستان، همدان، مرکزی، ایلام، خوزستان، ارتفاعات جنوب غرب اصفهان و شرق کهگیلویه و بویراحمد است.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی روز یکشنبه آینده گستره بارش‌ها در شمال غرب، برخی مناطق غرب، غرب سواحل دریای خزر و دامنه‌های جنوبی البرز است.

دوشنبه از شدت بار‌ها کاسته شده و طی این روز و روز سه شنبه گستره فعالیت سامانه بارشی برای شمال غرب، غرب و ارتفاعات البرز مرکزی است.

پیامد ورود سامانه بارشی به کشور بارش باران، رگبار، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی، گردوخاک و در ارتفاعات بارش برف است.

توصیف سامانه: فعالیت سامانه بارشی و رگبار باران با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی

زمان شروع: اوایل وقت جمعه ۱۴۰۰/۰۸/۰۷

زمان پایان: اواخر وقت یک‌شنبه ۱۴۰۰/۰۸/۰۹

نوع مخاطره: رعد و برق و رگبار باران و وزش باد شدید موقتی

منطقه اثر:

جمعه ۱۴۰۰/۰۸/۰۷: آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، شمال خوزستان، لرستان، شمال چهارمحال و بختیاری، همدان، مرکزی، زنجان، قزوین.

شنبه ۱۴۰۰/۰۸/۰۸: آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، شمال خوزستان، شمال چهارمحال و بختیاری، زنجان، قزوین، البرز، تهران، همدان، مرکزی.

یکشنبه ۱۴۰۰/۰۸/۰۹: آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه، زنجان.

اثر مخاطره: خسارت به محصولات کشاورزی و دام‌ها

توصیه:

مزارع و باغات

رعایت اصول فنی و بسته بندی مناسب در برداشت و حمل مزارع پیاز و سیب زمینی در استان آذربایجان شرقی - آماده سازی زمین و کشت کلزا با توجه به فرصت محدود باقیمانده در منطقه طارم – عدم آبیاری مزارع ذرت استان خوزستان - زهکشی و پاکسازی مسیر آب باغات و مزارع با توجه به بارش‌ها - عدم انجام آبیاری، محلول پاشی و سم پاشی با توجه به وقوع بارش‌ها - استحکام سازه‌های باغی در برابر وزش باد شدید - انجام آبیاری در خاک‌های شور بعد از وقوع باران به منظور آبشویی شوری از محیط ریشه - تسریع در انتقال محصولات برداشت شده به مکان‌های مسقف.

سالن‌های پرورش قارچ، گلخانه و انبار

استحکام و ترمیم سقف گلخانه‌ها در برابر وزش باد - کنترل دما و رطوبت انبار‌ها با توجه به افزایش رطوبت، جهت جلوگیری از خسارت بیماری‌های قارچی - بسته نگهداشتن دریچه‌های گلخانه‌ها در هنگام بارش و باد.

سالن‌های مرغداری و دامداری

عدم استفاده از آب باران برای دام‌ها - جلوگیری از نفوذ هوای سرد و روان آب به داخل سالن ها.

استخر‌های پرورش ماهی

پاک سازی، تنظیم و کنترل دریچه‌های ورودی و خروجی آب استخر‌ها - جلوگیری از ورود آب گل آلود به استخر‌ها با توجه به روان آب و احتمال سیلابی شدن رودخانه‌ها - عدم کوددهی به استخر‌های پرورش ماهی گرم آبی و کاهش غذا دهی به میزان نصف نرمال به دلیل ابرناکی - تنظیم دریچه‌های ورودی و خروجی آب استخر‌ها با توجه به رخداد بارندگی.

عشایر و زنبوردارای

خودداری دامداران و عشایر از عبور در ارتفاعات، توقف در حاشیه رودخانه‏‌ها و مسیل‏‌ها با توجه به وقوع بارش ها‏ - عایق بندی و محافظت از کندو‌ها در مقابل بارش و وزش باد - عدم چرای دام در مراتع و انتقال دام‌ها به مکان سرپوشیده در هنگام وقوع بارش.

توصیف سامانه: نفوذ سامانه بارشی

زمان شروع: بعدازظهر جمعه ۱۴۰۰/۰۸/۰۷

زمان پایان: یکشنبه ۱۴۰۰/۰۸/۰۹

نوع مخاطره: بارش باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی، در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف.

منطقه اثر:

جمعه ۱۴۰۰/۰۸/۰۷: ایلام، لرستان، کرمانشاه، کردستان، قزوین، همدان، زنجان، اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و شمال خوزستان.

شنبه ۱۴۰۰/۰۸/۰۸: آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، کردستان، کرمانشاه، ایلام، زنجان، قزوین، البرز، لرستان، مرکزی، همدان، غرب مازندران، شمال خوزستان، شمال چهارمحال و بختیاری، غرب اصفهان، قم، تهران.

یکشنبه ۱۴۰۰/۰۸/۰۹: آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، کردستان، کرمانشاه، قزوین، البرز، تهران.

اثر مخاطره: احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، احتمال آبگرفتگی معابر، لغزندگی جاده‌ها بویژه در گذرگاه‌های کوهستانی، کاهش دید و احتمال تاخیر در پروازها.

توصیه: احتیاط در تردد و توقف حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی، احتیاط در عبور از جاده‌های کوهستانی و به همراه داشتن تجهیزات زمستانی.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: