کد خبر: ۳۶۳۰۳۶
۰۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۶
0
بانک دی از جمله بانک‌هایی است که به دلیل ماهیت آن در حوزه خرده فروشی بیشترین فعالیت را داشته و توانسته در بخش‌های مختلفی از جمله اقساطی، جعاله، مشارکت مدنی و قرض الحسنه فعال باشد.
خیز تازه بانک دی برای اعطای تسهیلات صنعتی
اما این بانک با سرمایه ۱۳۵ هزار میلیارد ریال و دارایی ۵۲۷ هزار و ۸۵۸ میلیارد ریال می‌تواند بالاترین سهم را در صنایع مختلفی داشته باشد.

در همین راستا بانک دی خیز بلندی برای دو حوزه مختلف برداشته که در آینده می‌تواند تاثیر به سزایی در درآمدزایی بانک داشته باشد. بانک دی دو جامعه هدف را به طور همزمان انتخاب کرده است. نخست منطقه آزاد و دوم صنعت پتروشیمی

منطقه آزاد به دلیل اینکه فضای کسب کار فعال و رو به رشدی داشته و گردش مالی بالا و نیازمندی‌های خاص خود را دارد می‌تواند برای این بانک مفید فایده باشد.

از طرف دیگر بر کسی پوشیده نیست که مهمترین صنعت در ایران، صنعت نفت و گاز بوده و فعالیت در این حوزه قطعا می‌تواند سود دوطرفه یعنی هم برای صنعت نفت و گاز و هم برای بانک داشته باشد چرا که هم این صنعت به تامین مالی شدیدا نیاز دارد و هم بانک دی این توانایی را دارد که به آن‌ها خدمات لازم را ارئه کند. بانک اخیرا برای اعطای تسهیلات ارزی به فعالان عرصه صنعت نفت و گاز همچون گذشته اعلام آمادگی کرده است و این بار تصمیم دارد خیز بلندی در این حوزه بردارد.

به همین منظور بانک دی در این روز‌ها در دومین روز برگزاری نمایشگاه نفت، گاز، پتروشیمی و انرژی‌های تجدیدپذیر در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی بطور فعال شرکت کرده و در حال رایزنی برای این مساله است.

وضعیت تسهیلات مهر ماه بانک دی
بانک دی ۶۴ هزار میلیارد ریال وام مشارکت مدنی برای صنعت، ساخت و ساز پرداخت کرده است.
براین اساس در هفت ماهه منتهی به ۳۰ مهر ۱۴۰۰ در حوزه تسهیلات نسبت به سال گذشته نزدیک به ۴۰ درصد رشد داشته و از رقم ۱۷۴ هزار میلیارد ریال به حدود ۲۳۸ هزار میلیارد ریال رسید.
از محل تسهیلات در این دوره ۱۴ هزار میلیارد ریال درآمد کسب کرده که ۱۶ درصد در این بخش رشد داشته است.

بانک دی در هفت ماهه منتهی به ۳۰ مهر ۱۴۰۰ بالغ بر ۲۳۷ هزار و ۷۵۲ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده است. در دوره مشابه در سال ۹۹ این بانک ۱۷۴ هزار و ۴۴۹ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده است.

بالاترین سهم تسهیلات دهی به مشارکت مدنی تعلق دارد
بالاترین سهم تسهیلات بانک دی در دوره‌های مختلف مالی را مشارکت مدنی به خود اختصاص داده است.
در واقع، مشارکت مدنی با رقم ۶۴ هزار و ۴۹۲ میلیارد ریال بالاترین سهم را در بین تسهیلات بانک دی تشکیل داده است. بانک دی از محل مشارکت مدنی سه هزار و ۳۴۵ میلیارد ریال درآمد داشته است. در سال گذشته بالاترین سهم وام به مشارکت مدنی تعلق داشته که از این محل سه هزار و ۸۵۱ میلیارد ریال درامد ازاین محل داشته است. فروش اقساطی نیز سه هزار میلیارد ریال بوده است. در مهر ماه پارسال بانک دی ۱۲ هزار میلیارد ریال درامد از محل تسهیلات کسب کرده است.

نمونه قرارداد مشارکت کاری بین دو نفر قراردادی است که از طریق آن اشخاص حقیقی یا حقوقی سرمایه (مادی یا معنوی) خود را به صورت سهم الشرکه نقدی یا غیر نقدی تقویم کرده و به صورت مشاع و برای انجام کار معین در زمینه فعالیت‌های تولیدی، بازرگانی و خدماتی برای مدت محدود و به قصد انتفاع بکار می‌گیرند.

مهمترین محل استفاده از وام مشارکت مدنی صادرات کالا، خدمات، تولید و فروش محصول، واردات کالا به قصد فروش، بازرگانی داخلی، احداث مسکن انفرادی و انبوه سازی و واردات ماشین آلات، مواد اولیه و ابزار کار. معروف‌ترین شکل قرارداد‌های مشارکت مدنی در سه شکل قرارداد مشارکت در ساخت، مشارکت مدنی با بانک و مشارکت مدنی خصوصی است که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: