کد خبر: ۳۶۳۰۴۵
۰۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰
0
نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران بیان داشت: علت عدم تغییرات قیمت سکه، کاهش تقاضا و کاهش داد و ستدها و دلیل دیگر کاهش میل و انگیزه سرمایه‌گذاران روی طلا که قیمت سکه با تغییراتی همراه نبود و به نظر می‌آید که سکه در حال تخلیه حباب است.
سکه در حال تخلیه حباب در بازار است/کاهش قیمت سکه
محمد کشتی آرای، نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران درمورد وضعیت بازار طلا و سکه در هفته پیش رو، در گفتگو با پول نیوز بیان داشت: در حالی که طی هفته اول آبان ماه قیمت اونس جهانی تغییرات زیادی را به خودش دید. اول هفته آبان ماه قیمت هر اونس طلا در محدوده ۱۸۰۰ دلار بود، ولی در اواسط هفته پیش تا ۱۸۵۰ دلار هم افزایش قیمت پیدا کرد. مجدداً ظهر روز سه شنبه و روز چهارشنبه قیمت هر اونس طلا ۱۷۸۰ دلار کاهش پیدا کرد؛ بنابراین قیمت انس جهانی تغییراتی در حدود ۲۵ تا ۳۰ دلار در طول یک هفته اخیر داشتیم.

کشتی آرای اذعان داشت: بیشتر اوقات قیمت اونس جهانی حالت افزایشی داشت در حال حاضر هم هر اونس طلا ۱۸۰۴ دلار است که به نسبت اول هفته ۴ دلار افزایش قیمت را داشته است. قیمت ارز هم تغییرات در طول هفته حالت سینوسی را به خود گرفته بود به طوری که اول هفته با توجه به ثبات نسبی که در بازار ارز ایجاد شده بود قیمت هر دلار که شاخص قیمت طلا و سکه از ۲۷ هزار و ۴۰۰ تومان شروع شد و در اواسط هفته تا ۲۷ هزار و ۷۰۰ تومان افزایش پیدا کرد، ولی مجددا در روز‌های پایانی هفته پیش یعنی چهارشنبه و پنجشنبه به سطح اولیه روز شنبه برگشت.

وی ادامه داد:، ولی در مجموع قیمت ارز هم حالت افزایشی داشت. قیمت اونس جهانی حالت افزایش قیمت ارز هم حالت افزایش داشتند، ولی قیمت انواع سکه هیچ تغییری رو به صورت روی قیمت خودش ندید دلیل اینکه این تغییرات روی قیمت سکه اثر نداشت.

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران اظهار کرد: دلیل کاهش قیمت سکه، عامل سوم یعنی عامل تقاضا بود که در بازار به شدت کاهش پیدا کرده بود این هفته قیمت سکه تغییرات داشت قیمت‌هایی که اول هفته و پایان هفته هر دو یکسان هستند بنابراین علت عدم تغییرات هم کاهش تقاضا و کاهش داد و ستاد‌ها به دلیل کاهش میل و انگیزه سرمایه‌گذاری روی طلا قیمت، سکه تغییراتی نداشت و به نظر می‌آید که در حال تخلیه حباب است، انواع سکه در حال کاهش حباب هستند.

وی توضیح داد: در حال حاضر هم هر قطعه سکه طرح جدید حباب حدود ۲۷۰ هزارتومانی را داردکه تا اواسط هفته قیمت ۳۲۰ هزار تومان افزایش پیدا کرد و در روز‌های پایانی هفته مجدداً با کاهش همراه بوده است. ولی قیمت طلا همپای افزایش نوسانات قیمت اونس جهانی و قیمت ارز در حال نوسان بود و حتی تأثیرات افزایشی روی قیمت خود دید، به طوری که قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار که اول هفته یک میلیون و ۱۶۵ هزار تومان بود تا یک میلیون و ۱۷۷ هزار تومان هم افزایش قیمت پیدا کرد که این تغییرات افزایشی ناشی از افزایش قیمت اونس و قیمت ارز بود.

کشتی آرای عنوان کرد: بنابراین در مجموع قیمت‌هایی که در حال حاضر است تغیرات مختصری نسبت به هفته پیش خواهد داشت. به نظر میاد که ما در هفته گذشته به دلیل عدم تغییرات قیمت بازار باثبات بود که این تغیییرات برای هفته پیش رو هم پیش بینی قیمت اونس جهانی با توجه به افزایش قیمت نفت در بازار‌های جهانی به نظر میاد افزایش اونس جهانی را برای ۱۰ تا ۲۰ دلار پیش بینی می‌شود که قیمت اونس جهانی افزایش پیدا خواهد کرد.

وی ادامه داد: قیمت ارز به نظر می‌رسد با توجه به مدیریت و همچنین مذاکرات برجام که در پیش رو داریم و تنها افزایش نداشته باشد که امکان کاهش مختصر هم روی قیمت ارز و با حالت خوشبینانه به نظر می‌آید در همین محدوده قیمت فعلی ۲۷۵۰۰ تا ۲۷ هزار و ۶۰۰ تومان دلار در بازار آزاد باقی بماند.

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در پایان تاکید کرد: آخرین قیمت‌های اعلام شده بر اساس انس ۱۸۰۴ دلار در حال حاضر قیمت سکه طرح قدیم ۱۱ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان قیمت سکه طرح جدید با ۱۱ میلیون و ۷۶۰ هزار تومان نیم‌سکه شش میلیون صدهزار تومان است که به نسبت اول هفته تغییرات زیادی نکرده است. در حال حاضر هم هر مثقال طلای آبشده ۵ میلیون و ۸۳ هزار تومان است که به نسبت اول هفته پیش افزایش قیمت را داشته و هر گرم طلای ۲۴ عیار هم یک میلیون و صدو هفتادو دوهزار تومان است پانصد و شصت و دو هزار تومان و حباب سکه هم در حال حاضر ۲۷۰ هزار تومان است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: