April 2024 16 / سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۶۳۰۵۴
۰۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰
0
پس از گزارش منابع عبری‌زبان درباره فرود یک هواپیمای صهیونیستی در فرودگاه بین‌المللی ریاض، یک پایگاه خبری فلسطینی گزارش داد که وزیر جنگ تل‌آویو به عربستان سعودی سفر کرده است.
سفر بنی گانتز به عربستان
یک وبگاه خبری فلسطینی به نقل از منابع عبری گزارش داد که «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به عربستان سعودی سفر کرده است.

پایگاه خبری «فلسطین الیوم» به نقل از منابع عبری در این خصوص گزارش داد که یک منبع اماراتی خبر داده است وزیر جنگ تل‌آویو به عربستان سعودی سفر کرده و دو طرف چند توافق به ارزش صد میلیون دلار امضاء کرده‌اند.

این گزارش در حالی منتشر شده است که منابع عبری‌زبان روز سه‌شنبه هفته جاری خبر دادند که یک هواپیمای صهیونیستی برای اولین بار در فرودگاه بین‌المللی ریاض فرود آمده است.

منابع صهیونیستی گفته بودند که این هواپیما متعلق به یک فرد ثروتمند است که با هواپیمای شخصی خود از فرودگاه بن گوریون پس از اندک زمانی توقف در فرودگاه امان به سمت عربستان سعودی حرکت کرده است. با این حال، نام این فرد در هیچ رسانه‌های ذکر نشد.

سفر بنی گانتز به عربستان
حدود سه ساعت پس از اعلام این خبر، «ایتای بلومنتال» خبرنگار نظامی شبکه کان خبر داد که وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به یک سفر محرمانه امنیتی رفته است و در جریان با آن با چند مقام امنیتی درباره توسعه «روابط و همکاری‌ها» گفتگو کرده است.

خبرنگار مرکز پخش رژیم صهیونیستی در ادامه گزارش خود اشاره کرد که ذکر نام کشور مقصد ممنوع اعلام شده است.

با این حال، برخی از رسانه‌های عبری گزارش داده بودند که مقصد این سفر محرمانه گانتز کشور سنگاپور بوده است.

اما پایگاه خبری فلسطین الیوم شامگاه جمعه با اشاره به اینکه گانتز به عربستان سفر کرده است، اضافه کرد که این گزار در حالی منتشر شده است که روزنامه عبری‌زبان «گلابز» اخیر خبر داد چند شرکت سعودی به واسطه بحرین و امارات با رژیم صهیونیستی قرارداد منعقد کرده‌اند.

این روزنامه به نقل از یک منبع در کشور‌های عربی خلیج فارس گزارش داده بود که ارزش معاملات مذکور بیش از صد میلیون دلار بوده است

گزارش‌ها درباره سفر محرمانه گانتز در حالی منتشر می‌شوند که روزنامه عبری‌زبان «اسرائیل هیوم» اخیرا گزارش داد که وزیر امور خارجه عربستان سعودی در پاسخ به سؤالی درباره اینکه آیا ریاض روابط خود را با تل‌آویو عادی سازی خواهد کرد، گفته است: «اسرائیل به ثبات منطقه و حرکت به سوی صلح در منطقه کمک کرده است».

با این حال، وزیر خارجه عربستان سعودی در ادامه اضافه کرده بود که عربستان سعودی یقین دارد که تنها راه دست‌یابی به ثبات کامل، حل و فصل مسئله فلسطین است و باید کشور فلسطین با پایتختی قدس تشکیل شود و این کشور خود دارای حاکمیت باشد.

فیصل بن فرحان پیشتر در مصاحبه با شبکه آمریکایی «سی‌ان‌ان» در پاسخ به سؤالی درباره احتمال عادی‌سازی روابط ریاض و تل‌آویو گفته بود: «نمی‌دانم که این امر قریب‌الوقوع است یا خیر چراکه این مسئله تا حد زیادی به پیشرفت در روند صلح بستگی دارد».

وزیر خارجه سعودی همچنین تصریح کرده بود: «بنابراین گزینه عادی‌سازی روابط حتما بر روی میز مطرح است البته از سال ۲۰۰۲ تاکنون و تحت عنوان طرح صلح عربی شناخته می‌شود».

طرح صلح عربی که در اجلاس سران عرب در بیروت، پایتخت لبنان در مارس ۲۰۰۲ توسط همه کشور‌های عضو تصویب شد، شامل مقرراتی است که از عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی جلوگیری می‌کند تا زمانی که تل‌آویو به بازپس‌دهی حقوق فلسطینی‌ها بر اساس قطعنامه‌های بین المللی متعهد نباشد و از خاک کشور‌های عربی که در سال ۱۹۶۷ اشغال کرده عقب نشینی نکرده باشد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: