April 2024 18 / پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۶۳۰۵۵
۰۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۳
0
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: مشترکانی که بیش از الگوی مصرف از برق استفاده می‌کنند، باید بر اساس نظام افزایش پلکانی از یارانه کمتری برخوردار شوند.
خسارت مشترکان پرمصرف برق به اقتصاد
مصطفی نخعی ، با تاکید بر ضرورت کاهش یارانه برق مشترکانی که بیش از الگوی مصرف استفاده دارند، اظهار داشت: مجلس گام خوبی را در این حوزه برداشته است. در بند «ی» تبصره ۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ به این مطلب تاکید شده تا افرادی که در سقف الگوی مصرف از برق، آب یا گاز استفاده می‌کنند، از یارانه انرژی برخوردار باشند و افرادی که بیشتر از الگوی مصرف استفاده می‌کنند، یارانه کمتری به آنان تعلق گیرد.

وی بیان کرد: مشترکانی که بیش از الگوی مصرف استفاده دارند، باید بر اساس نظام افزایش پلکانی از یارانه کمتری برخوردار شده و پول مصرف مازاد خود را بپردازند.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی متذکر شد: اخیراً جلساتی در کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در این حوزه برگزار شد و مدیران توانیر و وزارت نیرو برنامه‌های خود را برای اجرای دقیق این نظام ارائه کردند.

نخعی تصریح کرد: نظام پلکانی باید به صورت دقیق اجرایی شود و افرادی که مصرف بیشتری از الگوی مصرف دارند، باید یارانه کمتری به آنان تعلق گیرد و یا اینکه باید مبالغ بالاتری را نسبت به مشترکانی که در چارچوب الگوی مصرف استفاده می‌کنند، بپردازند. اگر این موضوع محقق شود، شاهد عدالت در توزیع برق و جبران خسارات وارده از سوی مشترکان پرمصرف به اقتصاد برق خواهیم بود.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اصلاح الگوی مصرف جامعه یکی از مهم‌ترین تاثیرات اجرای این نظام خواهد بود، گفت: قطعاً کاهش یارانه مشترکان پرمصرف این پیام را به جامعه منتقل می‌کند تا الگوی مصرف خود را اصلاح کنند. اگر کسی در سطح الگوی مصرف استفاده کند، یارانه به وی تعلق خواهد گرفت، اما چه لزومی دارد که مشترکان پرمصرف از برق یارانه‌ای استفاده کنند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: