کد خبر: ۳۶۳۱۵۳
۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۰
0
یک کارشناس اقتصاد بین الملل بیان داشت: یکی از فرصت‌های ایجاد اشتغال و توزیع درآمد سریع که نیازی به سرمایه گذاری بعضا جدید و سنگین نیست و بستر آن نیز فراهم است همین سیاست جذب توریسم و تحرک در این بخش است.
نیازی به سرمایه گذاری سنگین در بخش توریسم نیست/ زیر ساخت‌ها آماده است
حسن گلمرادی، کارشناس اقتصاد بین المللی در گفتگو با خبرنگار پول نیوز در خصوص صنعت توریسم در کشور اذعان داشت: در مورد صنعت توریسم باید گفت علیرغم وجود فرصت‌های بسیار زیاد در کشور از لحاظ جاذبه‌های توریستی متاسفانه در جذب توریسم از فرصت‌ها به نحو احسن استفاده نشده است در حالی که صنعت توریسم نقش بسیار زیادی در ارز آوری و ایجاد اشتغال و درآمد زایی و رفع فقر و محرومیت به عهده دارد.

گلمرادی عنوان داشت: به عنوان مثال وقتی یک توریست به کشور وارد می‌شود از همان بدو ورود نیاز به خدماتی نظیر حمل و نقل، اسکان، تغذیه و ... پیدا می‌کند که با خودش اشتغال بیشتری به همراه دارد و با رفتن به مناطق جغرافیایی مختلف نه تنها در کلان شهر‌ها بلکه حتی در مناطق روستایی نیز درآمد زایی و اشتغال ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد یکی از فرصت‌های ایجاد اشتغال و توزیع درآمد سریع که نیازی به سرمایه گذاری بعضا جدید و سنگین نیست و بستر آن نیز فراهم است همین سیاست جذب توریسم و تحرک در این بخش است.

این کارشناس اقتصاد بین الملل اظهار کرد: در این رابطه کشور‌های زیادی وجود دارند که یکی از منابع مهم ارزآوری و اشتغال جذب توریسم می‌باشد. کشور ترکیه و امارات در همسایگی ما از جمله این کشور‌ها هستند. در این رابطه امارات از سال ۲۰۰۵ تا کنون تعداد توریست‌ها را بیش از ۱۰ برابر کرده است و تصمیم دارد به بالای ۴۰ میلیون نفر در سال ۲۰۲۱ برساند. چنانچه هر توریسم حدود ۳۰۰۰ دلار هزینه نماید حدود ۱۲۰ میلیارد دلار ارز آوری نصیب آن کشور خواهد کرد که برای کشور کم جمعیتی، چون امارات رقم بالایی است.
 

گردشگری یا توریسم، صنعتی پویا و رقابتی است که نیاز به این توانایی دارد تا به طور ثابت با نیاز‌ها و امیال در حال تغییر مشتریان سازگار شوند، چون رضایت، امنیت و لذت مشتری به طور ویژه‌ای نقطه تمرکز تجارت توریسم است.

از آغازش پیدایش بشر، احتمالا انسان دست به سفر زده است غذا، آب، امنیت یا دستیابی به منابع (تجارت) از انگیزه‌های اولیه سفر وی بودند، اما ایده مسافرت برای لذت و اکتشاف بعدتر ظهور کرد.

مسافرت همیشه به فناوری مورد استفاده بستگی دارد که ابزار‌ها و روشی را برای مسافرت فراهم می‌آورد، مسافران بدوی از حیوانات اهلی شده سواری می‌گرفتند، اختراع چرخ و بادبان روش‌ها یا شیوه‌ای از حمل و نقل است، هر بهبودی در فناوری فرصت‌هایی را برای افراد فراهم آورد تا مسافرت کنند.

همانطور که جاده‌ها بهبود یافتند و حکومت‌ها به ثبات رسیدند علاقه به مسافرت برای اهداف آموزشی، دیدنی و مذهبی فزونی یافت.

توریسم به مجموعه‌ای از فعالیت‌ها، خدمات و صنایع می‌گویند که امکانات مسافرت را فراهم می‌آورند که شامل امکانات حمل و نقل، رفاهی، خوراکی و آشامیدنی، فروشگاه‌های خرده فروشی، تجارت سرگرمی و دیگر خدمات درمانی فراهم شده برای افراد یا گروه‌هایی هستند که از خانه دور می‌باشند.

سازمان جهانی گردشگری (WTO) مدعی است که گردشگری اخیرا بزرگترین صنعت در جهان با درآمد سالیانه بیش از سه تریلیون دلار است.

توریسم به طور نمونه باعث ایجاد شش میلیون شغل در ایالات متحده شده است که این بخش بزرگترین کارفرمای این کشور است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: