در گفتگو با پول نیوز مطرح شد؛
کد خبر: ۳۶۳۱۶۹
۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰
0
شاخص بورس در جریان معاملات امروز بورس با افت ۳۵ هزار و ۳۴۹ واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و ۳۴۰ هزار و ۳۱۹ واحد به کار خود پایان داد.
دولت مقصر اصلی ریزش بورس است
شاخص بورس در جریان معاملات امروز بورس با افت ۳۵ هزار و ۳۴۹ واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و ۳۴۰ هزار و ۳۱۹ واحد به کار خود پایان داد و بیش از ۶ میلیارد و ۱۲ میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر ۳ هزار و ۷۸۸ میلیارد تومان در بیش از ۴۰۶ هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت.

بر این اساس سهامداران شرکت‌های لیزینگ ایران، لبنیات کالبر و داروسازی اسوه بیشترین رشد قیمت را در بورس اوراق بهادار داشتند و در مقابل دارندگان سهام شرکت‌های فروسیلیس ایران، سایپا شیشه و دارویی رازک بیشترین افت را تجربه کردند.

این گزارش می‌افزاید: در بازار‌های فرابورس ایران با معامله یک میلیارد و ۸۷۰ میلیون ورقه به‌ارزش ۲ هزار و ۴۱۳ میلیارد تومان در ۲۱۹ هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۳۷۷ واحد افت کرد و در ارتفاع ۱۹ هزار و ۹۲۳ واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز سهامداران شرکت‌های شیر پاستوریزه پگاه گلستان، ویتانا و سرمایه‌گذاری مسکن زاینده رود امروز بیشترین رشد را داشتند و شرکت‌های تجارت الکترونیک پارسیان کیش، شیر پاستوریزه پگاه گیلان و فرآوری زغالسنگ پرورده طبس بیشترین کاهش قیمت را داشتند.
 

در همین رابطه فرهنگ حسینی مدیر بازار تامین مالی آرمان در گفتگو با خبرنگار پول نیوز گفت: بی‌پولی عجیبی در بازار موج می‌زند و یکی از دلایل اصلی آن روند استفاده دولت و بانک مرکزی از بازار سرمایه به عنوان یک بنگاه تامین مالی است.

وی افزود: انتشار و فروش اوراق دولتی در شهریور ماه، کاملا بازار سرمایه را خالی از پول کرده و در کنار آن عرضه‌های اولیه صورت گرفته و پذیره‌نویسی‌های اخیر، ضربه نهایی را بر پیکر بی‌جان بازار وارد کرده است.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: همین اتفاقات و ادامه‌دار بودن روند منفی بازار باعث بی‌اعتمادی شدید سرمایه‌گذاران حقیقی و خروج پول توسط این افراد از بازار با وجود ارزنده شدن اکثریت نماد‌ها در روز‌های اخیر است.

حسینی خاطر نشان کرد: تغییرات رخ داده شده در نرخ بهره اوراق با درآمد ثابت در بازار سرمایه و تغییرات در نرخ بهره بین‌بانکی نیز در ادامه سیاست‌های قبلی دولت بوده که کار را از نظر روانی برای بازار بدتر از قبل کرده است. وضعیت این روز‌های بازار نشان می‌دهد، دولتمردان بعد از انتخابات کاملا بازار سرمایه را به حال خود رها کرده اند و بازار سرمایه از اولویت آن‌ها خارج شده است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: