کد خبر: ۳۶۳۲۰۲
۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۵
0
وزیر صمت با اشاره به افزایش تولید خودرو در ماه‌های آینده گفت: موج جدید افزایش تولید خودرو از دو هفته آینده آغاز خواهد شد و مردم آن را خواهند دید.
موج افزایش تولید خودرو در راه است
 سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه نشست مشترک با کمیسیون اصل نود مجلس طی سخنانی اظهار داشت: موضوع جلسه تراز تجاری کشور و دغدغه نمایندگان در رابطه با واردات و به طور مشخص واردات کالا‌های لوکس به کشور بود. البته در شرایط فعلی نیز طبق مصوبات قبلی ورود ۲۵۰۰ قلم کالا کماکان ممنوع است، اما مقرر شد تا در این رابطه نظارت‌های بیشتری صورت گیرد.

وی افزود: همچنین در حوزه مقابله با قاچاق کالا، سامانه جامعه تجارت در حال تکمیل است که طبق قولی که داده بودیم تا آخر امسال تکمیل می‌شود و به الطبع امکانات قابل توجهی را در حوزه مبارزه با قاچاق کالا در اختیار وزارت صمت قرار خواهد داد.

وزیر صمت گفت: عمده نگرانی و دغدغه نمایندگان این است که در شرایطی که کشور با کسری تراز تجاری مواجه است، بتوانیم واردات را مدیریت کنیم. البته بنده خبر‌های خوبی هم در این حوزه دارم و بر اساس قولی که داده بودیم در شش ماه دوم سال جاری، ۵ میلیارد دلار افزایش صادرات را خواهیم داشت. به هر حال با وجود اینکه وضعیت صادرات به نسبت سال گذشته از شرایط بهتری برخوردار است، ولی نهایت تلاش ما این است که از واردات کالای لوکس جلوگیری کنیم.

فاطمی امین همچنین درباره افزایش تولید خودرو در کشور نیز تصریح کرد: ۹۰ درصد بازار در اختیار ایران‌خودرو و سایپا است، ولی وزارت صمت نظارت لازم را بر آن‌ها دارد و به همین دلیل منتظر آمار تولید آخر سال آن‌ها نمی‌مانیم و برنامه هفتگی از آن‌ها خواسته‌ایم و این برنامه را هم اعلام وصول کرده‌ایم.

وی افزود: موج جدید افزایش تولید خودرو از دو هفته آینده آغاز خواهد شد و مردم آن را خواهند دید. هر چند برای این کار دو ماه برنامه‌ریزی شده است و در همین راستا مقرراتی هم برای آن آماده کرده‌ایم.

فاطمی امین با بیان اینکه صنعت خودرو در حال حاضر دچار مشکلات بسیار حادی بوده و اگر رها شود عوارض ناگواری به همراه خواهد داشت، گفت: در جلسه امروز با کمیسیون اصل نود، ۹ پروژه تعریف کردیم که در حال اجرا است.

وی افزود: یکی از این پروژه‌های در خصوص اصلاح ساختار تعاملی قطعه سازان و خودروسازان است چراکه در این حوزه ضعف‌های زیادی داریم. در محلی به خودروساز ظلم شده و در جای دیگر به قطعه ساز و بیش از اینکه به افراد مرتبط باشد، به نوع روابط و ساز و کار میان آن‌ها ربط دارد.

وزیر صمت با بیان اینکه یکی از پروژه‌های دیگر اصلاح ساختار مالی ایران خودرو و سایپا است، عنوان کرد: ایران خودرو شرکت ساختمانی داشته که هیچ ارتباطی با صنعت خودرو سازی ندارد، همچنین این خودروسازان دارایی‌هایی دارند که الزامی برای حفظ و نگهداری آن‌ها وجود ندارد، از این رو شرکت‌های مذکور را باید به لحاظ ساختار مالی اصلاح کنیم بسیار موثر است.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: