April 2024 16 / سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۶۳۲۵۷
۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۰
0
«کبیر واثق» معاون پیشین والی پنجشیر گفت: احمد مسعود، رهبر جبهه مقاومت در حال حاضر در تاجیکستان حضور دارد.
افشای محل اقامت احمد مسعود
کبیر واثق در گفتگو با خبرگزاری روسی «تاس» افزود: رهبر جبهه پنجشیر در حال حاضر در تاجیکستان است، اما در برخی مواقع به افغانستان سفر کرده و با نیرو‌های مقاومت در این کشور دیدار می‌کند.

واثق تاکید کرد: احمد مسعود در حال رایزنی با کشور‌های مختلف برای جلب حمایت آن‌ها برای مبارزه با طالبان است.

معاون پیشین والی هرات با بیان اینکه مسعود تلاش می‌کند کشور‌های منطقه و جهان را برای مبارزه با طالبان متقاعد کند، گفت که وی به کشور‌های مختلف برای جلب کمک آن‌ها به جبهه مقاومت سفر می‌کند.

واثق به روابط جبهه مقاومت پنجشیر با تاجیکستان نیز اشاره کرد و افزود: جبهه مقاومت با کشور تاجیکستان که کمک‌های لازم برای مبارزه با طالبان را در اختیار این گروه قرار می‌دهد روابط خوبی دارد.

پیش از این، یکی از رسانه‌های روس زبان تاجیکستان از افتتاح دفتر جبهه مقاومت ملی افغانستان در شهر دوشنبه خبر داده بود.

خبرگزاری «آسیا پلوس» با اعلام این مطلب نوشت این اطلاعات را سفارت افغانستان در شهر «دوشنبه» تایید کرده است.

بر اساس این گزارش، در حال حاضر این دفتر که در خیابان «اسماعیل سامانی» شهر دوشنبه واقع شده در حال تعمیر است و بعد از تکمیل آن، جبهه مقاومت ملی برای روزنامه نگاران نشست مطبوعاتی برپا و در مورد برنامه فعالیت خود در تاجیکستان، صحبت می‌کند.

پیش از این در مورد افتتاح دفتر جبهه مقاومت ملی افغانستان در تاجیکستان چندین کارشناس خبر داده بود که «امیر زمان» از آن جمله است.

این در حالی است که تاکنون هیچ کشوری دولت موقت طالبان را به رسمیت نشناخته و برخی از رسانه‌ها گزارش دادند که احمد مسعود تلاش دارد با رایزنی با کشور‌های مختلف آن‌ها را متقاعد کند که طالبان را به رسمیت نشناسند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: