در گفتگو با پول نیوز مطرح شد؛
کد خبر: ۳۶۳۴۰۷
۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰
0
شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز ۲۲ هزار و ۳۰۰ واحد رشد کرد و به عدد یک میلیون و ۳۹۸ هزار واحد رسید.
فاز مثبت بورس در مقابل فاز منفی سهامداران
شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز ۲۲ هزار و ۳۰۰ واحد رشد کرد و به عدد یک میلیون و ۳۹۸ هزار واحد رسید.

شاخص کل هم‌وزن نیز با رشد ۷ هزار و ۷۰۰ واحدی، به ۳۷۰ هزار و ۳۵۰ واحد رسید. شاخص فرابورس نیز سبزپوش شد و ۱۹ هزار و ۸۵۳ واحد را ثبت کرد.

نماد‌های فولاد، کچاد و شپدیس بیشترین اثر مثبت را بر شاخص بورس داشتند. پاکشو، افق و بالبر سه نمادی بودند که مانع از رشد بیشتر شاخص بورس شدند.

ارزش معاملات بورس امروز به بیش از ۴۲۰۰ هزار میلیارد تومان رسید و ارزش معاملات فرابورس نیز ۲۳۰۰ هزار میلیارد تومان بود.

در همین رابطه محمود قاضی کارشناس بازار سرمایه به خبرنگار پول نیوز گفت:‌بورس تهران دو روز است که تغییر مسیر داده و شاهد رشد میانگین قیمت سهام در تالار شیشه‌ای هستیم.
 
وی افزود: با این حال یک موضوع هنوز تغییری نکرده است، ارزش معاملات خرد سهام در سطوح پایینی قرار دارد و فضایی رکودی بر بازار سهام حاکم است.
 
این کارشناس بازار سرمایه عنوان کرد‌: به این ترتیب با وجود ثبت رشد بیش از یک‌درصدی شاخص‌کل طی دادوستد‌های روز سه‌شنبه بورس تهران، اما ارزش معاملات خرد سهام به زحمت توانست سطوح بیشتر از ۲هزار میلیارد تومان را تجربه کند که کمترین سطح از ۲۳ خردادماه بود.

وی ابراز کرد:‌ به این ترتیب در حالی فضای بازار سهام صعودی است که همچنان رکود خودنمایی می‌کند و هر روز نیز تشدید می‌شود.
 
قاضی خاطر نشان کرد: چند عدم‌قطعیت‌های موجود در فضای سیاسی و اقتصادی کشور مهم‌ترین عامل غلبه چنین فضایی بر معاملات سهام است که عوامل دیگری همچون دامنه نوسان، عدم‌تنوع ابزار‌های معاملاتی، حضور بی‌شمار حقیقی‌ها در عرصه سهامداری مستقیم و بیش‌واکنشی آن‌ها به ریسک سیستماتیک و ضعف بازارگردانی از دیگر متهمان تعمیق رکود در بورس تهران هستند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: