کد خبر: ۳۶۳۴۱۴
۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۳
0
علی دهقان‌کیا رئیس کانون بازنشستگان شهر تهران: انتظار ما از مدیریت فعلی این است که متناسب سازی سال ۹۹ و ۱۴۰۰ جزو حقوق بازنشستگان محسوب می‌شود و باید استمرار داشته باشد به دنبال آن باید افزایش حقوق بازنشستگان را داشته باشیم.
۶۰ درصد بازنشستگان، حداقل‌بگیر هستند | درخواست از مجلس برای تامین منابع همسان سازی حقوق
علی دهقان‌کیا، رئیس کانون بازنشستگان شهر تهران، درباره آخرین وضعیت از متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، گفت: هنوز با مدیرعامل جدید سازمان تامین اجتماعی درخصوص متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی صحبتی نداشته‌ایم و حداقل انتظار ما از مدیریت فعلی این است که متناسب سازی سال ۹۹ و ۱۴۰۰ جزو حقوق بازنشستگان محسوب می‌شود و باید استمرار داشته باشد به دنبال آن باید افزایش حقوق بازنشستگان را داشته باشیم.

او افزود: طبق ماده ۱۱۱ قانون کار، هر رقمی که برای دستمزد کارگران در شورای عالی کار تعیین شود حقوق حداقل بگیران تامین اجتماعی براساس آن نیز افزایش پیدا می‌کند و ۶۰ درصد بازنشستگان ما حداقل بگیر هستند به همین دلیل درخواست داریم هرچه زودتر جلسه شورای عالی کار برگزار شود و رقمی برای افزایش دستمزد کارگران مصوب کنند تا به دنبال آن حقوق بازنشستگان حداقل بگیر ما افزایش پیدا کند.

دهقان‌کیا گفت: از ابتدای سال تا پایان مردادماه یک میلیون و ۷۲ هزار تومان در زمینه خوراک تورم داشتیم البته در زمینه درمان، مسکن و ... هم اینتورم وجود داشت و در واقع تا پایان مرداد دو میلیون و ۹۵۰ هزار تومان کسری در حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی داریم، با توجه به اینکه رئیس جمهور محترم و وزیر کار دغدغه معیشت و سفره مردم را دارند انتظار داریم فکری برای وضعیت حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی کنند.

رئیس کانون بازنشستگان شهر تهران با اشاره به اینکه تورم فعلی کمر بازنشسته را شکانده و شرمنده خانواده شده است، ادامه داد: وضعیت بازنشستگان شرایط مناسبی ندارد انتظار داریم جلسه شورای عالی کار را تشکیل دهند تا فکری برای افزایش دستمزد داشته باشند.

او بیان کرد: درحال حاضر ۱۱ میلیون تومان هزینه سبد معیشت خانوار است و بازنشسته تامین اجتماعی ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان دریافت می‌کند.


دهقان‌کیا تصریح کرد: اخیرا مجلس شورای اسلامی در کمیسیون تلفیق قوانین بحثی را مطرح کرده است که براساس جز ۴ بند ب ماده ۶ قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴، تهاتر بدهی ممنوع است که این قانون در سال ۹۳ تنظیم شده و دولت نمی‌تواند بدهی خود را با تهاتر پرداخت کند. به دنبال آن در بند الف ماده ۱۲ برنامه ششم، دولت مکلف شده که بدهی خود را به سازمان تامین اجتماعی از طریق تهاتر و واگذاری سهام انجام دهد و مجلس نیز در سال ۹۹ و امسال براساس بند "و" تبصره ۲ قانون بودجه، مصوب کرد دولت ۸۹ هزار میلیارد تومان از بدهی خود را به تامین اجتماعی پرداخت کند و بخشی از آن برای اجرای متناسب سازی اختصاص پیدا کند.

رئیس کانون بازنشستگان شهر تهران اضافه کرد: در حال حاضر کمیسیون تلفیق و تطبیق قوانین مجلس قانون اجرای سیاست‌های کلی را مدنظر قرار داده و اعلام کرده دولت نمی‌تواند از طریق تهاتر بدهی خود را پرداخت کند به دنبال آن ۸۹ هزار میلیارد تومانی که در قانون بودجه امسال تعیین شده قرار نیست پرداخت شود و اگر پرداخت نشود سازمان تامین اجتماعی در اجرای متناسب سازی دچار مشکل می‌شود به دنبال آن یک نامه اعتراضی به مجلس ارسال کردیم و مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی نیز این موضوع را از مجلس پیگیری می‌کند.

او در پایان گفت: این ۸۹ هزار میلیارد تومان باید هرچه سریع‌تر تعیین تکلیف شود این پول قرار بود اوایل سال ۱۴۰۰ پرداخت شود و حالا در ماه هشتم (آبان) هستیم، از مجلس می‌خواهیم به این موضوع توجه کند و برای پرداخت سریع این مبلغ همکاری لازم را داشته باشد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: