April 2024 23 / سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۶۳۴۹۵
۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰
0
در اقدامی کم سابقه دولت آمریکا شرکت اسرائیلی "NSO" را به لیست تحریم‌های خود اضافه کرد.
آمریکا، اسرائیل را تحریم کرد
روزنامه "واشنگتن پست" اعلام کرد: شرکت NSO که سازنده جاسوس افزار جنجالی "پگاسوس" است در فهرست نهاد‌های لیست سیاه فدرال قرار گرفته است.

وزارت بازرگانی آمریکا در بیانیه‌ای در این باره مدعی شد، که فعالیت‌های شرکت NSO مغایر با امنیت ملی یا منافع سیاست خارجی ایالات متحده است.

در بیانیه این وزارتخانه آمده است که این اقدام بخشی از تلاش دولت بایدن برای قرار دادن حقوق بشر در مرکز سیاست خارجی ایالات متحده برای جلوگیری از گسترش ابزار‌های دیجیتال سرکوب است.

این شرکت صهیونیستی با فروش جاسوس افزار پگاسوس به امارات، مغرب و چند کشور دیگر از شخصیت‌های معروفی جاسوسی کرده است.

البته NSO تنها شرکتی نیست که به لیست سیاه وزارت بازرگانی آمریکا اضافه شده و مقامات آمریکایی همچنین شرکت اسراییلی Candiru را هم به اتهام فروش نرم‌افزار‌های جاسوسی تحریم کرده‌اند. در کنار این دو شرکت اسراییلی، یک شرکت روسی و یک شرکت سنگاپوری هم به دلیل فروش ابزار‌های هک به لیست سیاه وزارت بازرگانی آمریکا اضافه شده‌اند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: