کد خبر: ۳۶۳۵۰۸
۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۴
0
دکتر حسین مهری که روز چهارشنبه دوازدهم آبان ماه به استان سیستان و بلوچستان سفر کرد و در بازدید از طرح‌های صنعتی منتخب منطقه آزاد چابهار تاکید کرد برای جذب سرمایه گذاری خارجی و كسب درآمد ارزی پتانسیل مطلوبی دارد.
منطقه آزاد پتانسیل مطلوبی برای جذب سرمایه گذاری خارجی و كسب درآمد ارزی دارد.
دکتر حسین مهری که روز چهارشنبه دوازدهم آبان ماه به استان سیستان و بلوچستان سفر کرده بود، در بازدید از طرح‌های صنعتی منتخب منطقه آزاد چابهار تاکید کرد: با توجه به موقعیت استراتژیک این منطقه با ایجاد زیرساخت‌های بیشتر و حمایت از تولیدکنندگان داخلی می‌توان شاهد شکوفایی بخش صنعت باشیم و زمینه حضور سرمایه گذاران خارجی، صادرات، تجارت، ترانزیت کالا و در نهایت ارزآوری مناسب را فراهم نماییم.

وی افزود: با ایجاد بستر‌های لازم و پیوند با بازار‌های جهانی و حذف و کاهش محدودیت‌های متعارف و ایجاد مزیت نسبی و بهره گیری از مدیریت و دانش فنی داخلی و خارجی در تولید محصولات با کیفیت می‌توان از این استان کشور محرومیت‏زدایی کرد.
دکتر مهری به اتفاق هیات همراه متشکل از دکتر زنگنه معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار، هدایی معاون اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار، قائنی معاون امور صنایع سازمان صمت استان، یوسفی فرماندار کنارک و شهرکی مدیر استانی بانک صنعت و معدن از چندین طرح صنعتی بازدید نمود.
وی نخست با حضور در شهرک صنعتی کنارک از شرکت‌های ساحل صید کنارک و آرمان گستر نوین کنارک بازدید کرد.
شرکت ساحل صید کنارک به تولید کنسرو انواع آبزیان به ظرفیت سالیانه ۳۵۱۰۰ تن در سال اشتغال دارد و از بانک صنعت و معدن مبلغ ۱۹۸ میلیارد ریال در قالب تسهیلات سرمایه ثابت و ۴۰۰ میلیارد ریال در قالب ۵ فقره تسهیلات سرمایه در گردش دریافت نموده و برای ۴۵۰ نفر اشتغال ایجاد کرده است.
شرکت آرمان گستر نوین نیز به تولید انواع قوطی کنسرو فلزی به ظرفیت سالیانه ۱۸۰۰ تن می‌پردازد و از این بانک ۴ فقره تسهیلات سرمایه در گردش به مبلغ ۲۶۵ میلیارد ریال دریافت نموده و برای ۵۰ نفر اشتغال ایجاد نموده است.
دکتر مهری و هیات همراه سپس با حضور در منطقه آزاد چابهار از شرکت‌های فولاد مکران و توسعه بحار تجارت بازدید نمودند.
شرکت فولاد مکران پس از بهره برداری به تولید بریکت گرم آهن اسفنجی به ظرفیت ۱.۶۰۰.۰۰۰ تن در سال خواهد پرداخت. میزان تسهیلات مصوب شده از سوی بانک صنعت و معدن برای این شرکت مبلغ ۹۵ میلیون دلار می‌باشد که تاکنون مبلغ ۲۳ میلیون و ۸۰۹ هزار دلار آن پرداخت شده است.
شرکت توسعه بحار تجارت با موضوع فعالیت روغن کشی از دانه‌های روغنی سویا و آفتابگردان با ظرفیت ۵۰۰ تن در روز از این بانک تسهیلات ارزی به مبلغ ۷ میلیون و ۶۷۹ هزار یورو و همچنین تسهیلات ریالی به مبلغ ۱۶۳ میلیارد ریال و یک فقره تسهیلات سرمایه در گردش به مبلغ ۴۰۰ میلیارد ریال دریافت کرده است.
مدیرعامل بانک صنعت و معدن در ادامه سفر خود همچنین از دو شرکت پروتئین آرمان جنوب و ماهوربافان بلوچی بازدید کرد و از نزدیک در جریان روند فعالیت آنان قرار گرفت.
شرکت پروتئین آرمان جنوب به تولید فیله و گوشت ماهی و میگو به صورت منجمد به ظرفیت ۱۲۰۰۰ تن در سال می‌پردازد که از سوی بانک صنعت و معدن ۳۰۰ میلیارد ریال در قالب تسهیلات سرمایه در گردش به این واحد تولیدی اختصاص یافته است.
ماهوربافان بلوچی نیز انواع تور ماهیگیری به ظرفیت ۱۳۰۰ تن در سال تولید می‌کند و دو فقره تسهیلات سرمایه در گردش جمعاً به مبلغ ۱۵۰ میلیارد ریال دریافت نموده است.
دکتر مهری در این بازدید‌ها بر لزوم رسیدگی بیشتر بانک به درخواست‌های مشتریان ارزنده بانک تاکید کرد و ارائه خدمات بیشتر علاوه بر اعطای تسهیلات را یکی از بهترین راهبرد‌های بانک صنعت و معدن برشمرد و ابراز داشت: همراهی با صنعتگران به خصوص در استان‌های کمتر برخوردار در اولویت برنامه‌های این بانک است و برای ما افتخار است که در خدمت کارآفرینان و سرمایه گذاران بخش تولید کشور باشیم.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: