کد خبر: ۳۶۳۵۱۵
۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۹
0
عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: از وزارت راه و شهرسازی می‌خواهیم، در حوزه سامانه املاک ضمن در نظر گرفتن نظرات کارشناسان با دقت عمل کرده و شرایط این سامانه را از وضع موجود خارج کند.
ضرورت تغییر رویکرد در مدیریت سامانه املاک

علیرضا سلیمی ضمن اشاره به اهمیت قابل توجه سامانه ملی املاک و اسکان در ساماندهی بازار مسکن، بیان کرد: متاسفانه در دولت روحانی فرآیند راه‌اندازی این سامانه مدت بسیار زیادی به طور انجامید و همین مسئله یعنی بی‌توجهی دولت پس از راه‌اندازی نیز ادامه یافت.

عضو هیات رئیسه مجلس در بیان اینکه اطلاع‌رسانی وزارت راه در ارتباط با سامانه ملی املاک و اسکان در مجموع ضعیف برآورد می‌شود، گفت: همین اطلاع‌رسانی ضعیف از عواملی است که موجب شد بسیاری از مردم نسبت به فعالیت این سامانه مطلع نباشند.

* مالکان خانه‌های خالی در مناطق شمالی تهران خوداظهاری نکرده‌اند

این نماینده مجلس ادامه داد: بر اساس اطلاعات مستند، عمده مالکان واحد‌های مسکونی خالی در مناطق هدف نظیر مناطق شمالی تهران همچنان نسبت به خود اظهاری اقدام نکرده‌اند، چون جدیتی از سوی دولت قبل در اجرای قانون ندیده‌اند.

وی افزود: تداوم شیوه مواجه دولت دوازدهم با سامانه ملی املاک و اسکان در دولت سیزدهم و تنها تمدید بدون حساب و کتاب زمان خوداظهاری نمی‌تواند دردی را دوا کند.

* تمدید هوشمند فرآیند خوداظهاری در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار گیرد

سلیمی در تشریح سلسله جلسات برگزار شده در مجلس شورای اسلامی به منظور ساماندهی بازار مسکن گفت: یکی از محور‌هایی که کارشناسان به عنوان راهکار مطرح کردند، مسئله تمدید هوشمند فرآیند خوداظهاری مردم در سامانه ملی املاک و اسکان است.

این نماینده مجلس در توضیح راهکار تمدید هوشمند فرآیند خوداظهاری مردم در سامانه املاک گفت: تمدید نباید به صورت عام انجام شود بلکه باید به صورت هوشمند در مناطقی که دارای بیشترین خانه خالی بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ هستند، با لحاظ کردن یک فرصت کوتاه مجدد صورت گیرد.

*وزارت راه شرایط سامانه املاک را از وضعیت کنونی خارج کند

وی گفت: بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ مناطقی از جمله شمال کلان‌شهر تهران بیشتری واحد مسکونی خالی را داشته است، افزود: پس از اتمام مهلت تمدید هوشمند با اولویت مناطقی با بیشترین تعداد خالی از جمله مناطق شمالی تهران، وزارت راه باید بلافاصله نسبت به اعمال محدودیت واحد‌های مسکونی خالی اقدام کرده و فرآیند صدور تعرفه مالیاتی را آغاز کند.

سلیمی در پایان ضمن تقدیر از تغییر رویکرد دولت سیزدهم نسبت به دولت گذشته گفت: از وزارت راه و شهرسازی می‌خواهیم، در حوزه سامانه املاک ضمن در نظر گرفتن نظرات کارشناسان با دقت عمل کرده و شرایط این سامانه را از وضع موجود خارج کند تا اعتماد مردم نیز جلب شود.

منبع: فارس
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: