در گفت و گو با پول نیوز مطرح شد؛
کد خبر: ۳۶۳۵۶۳
۱۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰
0
نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران بیان داشت: قیمت طلا در معاملات روز جمعه بازار جهانی تحت تاثیر تصمیم بانک مرکزی آمریکا برای عدم شتاب در افزایش نرخهای بهره، در مسیر ثبت رشد هفتگی قرار گرفت.
۳۰ دلار گرانی طلا در یک شب
محمد کشتی آرای، نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران درمورد وضعیت بازار طلا و سکه، در گفتگو با پول نیوز بیان داشت: بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد افزایش، به ۱۷۹۳ دلار و ۶۳ سنت رسید و از ابتدای هفته جاری تاکنون ۰.۷ درصد رشد داشته است. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۱ درصد افزایش، به ۱۷۹۴ دلار و ۴۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار شب گذشته با ۳۰ دلار و ۶۰ سنت معادل ۱.۷ درصد افزایش، در ۱۷۹۳ دلار و ۵۰ سنت بسته شد.

کشتی آرای اذعان داشت: در هفته گذشته قیمت اونس جهانی طلا تا ۱۷۹۸ دلار افزایش پیدا کرد، ولی مجددا با تغییراتی که در اواسط هفته پیش آمد مجددا تا ۱۷۸۵ دلار کاهش پیدا کرد روز پنجشنبه با توجه به تحولات بازار جهانی قیمت اونس جهانی تا ۱۹۷۷ دلار کاهش قیمت پیدا کرد یعنی به طور متوسط تا ۸ دلار به نسبت اول هفته با کاهش همراه بوده است.
وی ادامه داد: کاهش قیمت اونس جهانی به انضمام نوسانات جزئی که روی قیمت هر صورت گرفت این هفته باعث شد افزایش یا کاهش قیمت شدید قیمت‌ها را نداشته باشیم در طول هفته قیمت انواع سکه بدون تغییر بود، ولی روز پنجشنبه با توجه به کاهش قیمت اونس جهانی و ثابت ماندن مجدد قیمت ارز قیمت انواع سکه با هر کدام با ۲۰ هزار تومان کاهش همراه بود.

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران اظهار کرد: بیشترین تاثیر قیمت طلا از انس جهانی و ارز داشت که قیمت هر مثقال طلای آب شده تا ۵ میلیون و ۹۰ هزار تومان افزایش پیدا کرد، ولی امروز در آخر هفته تا ۵ میلیون و ۶۹ هزار تومان کاهش پیدا کرد. قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار هم با توجه به نوسانات در طول هفته هر گرم تا ۱ میلیون و ۱۷۵ هزار تومان افزایش پیدا کرده بود روز پنجشنبه با توجه تعدیلی که روی قیمت هر انس جهانی قرار گرفت که مجدداً به یک میلیون و ۱۷۰ هزار تومان، یعنی بدون تغییر و تحول به نسبت اول هفته مواجه بود. انواع سکه در این روز‌ها با توجه به کاهش تقاضا و کاهش داد و ستد‌ها و همچنین در حال تخلیه حباب قیمت‌ها است.

کشتی آرای اعلام کرد: قیمت سکه طرح قدیم هم بدون تغییر بوده قیمت سکه طرح جدید با ۳۰ هزار تومان کاهش و همچنان با کاهش حباب همراه بوده است روز گذشته حباب هر قطعه سکه ۲۶۰ هزار تومان کاهش قیمت پیدا کرد.

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در پایان متذکر شد: بانک مرکزی آمریکا روز چهارشنبه در پایان نشست سیاست پولی دو روزه خود اعلام کرد تعدیل برنامه ماهانه خرید اوراق قرضه را آغاز خواهد کرد و قصد دارد آن را در سال ۲۰۲۲ خاتمه دهد، اما همچنان بر این دیدگاه که تورم بالا موقتی خواهد بود و نیازی به افزایش سریع نرخ‌های بهره ندارد، پا بر جا ماند.
اعلام این خبر باعث شد بازده اوراق قرضه ۱۰ ساله آمریکا از رکورد بالای اخیر ۱.۶ درصد عقب نشینی کند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: