April 2024 16 / سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۶۳۵۶۸
۱۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۲
0
بانک هالیفاکس انگلیس اعلام کرد که قیمت مسکن در این کشور برای چهارمین ماه متوالی طی ماه اکتبر افزایش یافته است.
قیمت مسکن در انگلیس باز هم افزایش یافت
هالیفاکس، بانک ارائه دهنده وام مسکن در بریتانیا، روز جمعه اعلام کرد که قیمت مسکن در این کشور برای چهارمین ماه متوالی طی ماه اکتبر افزایش یافته است.

به گفته بانک هالیفاکس، قیمت مسکن در انگلیس به دنبال افزایش ۱.۷ درصدی در سپتامبر، ۰.۹ درصد طی ماه اکتبر نسبت به ماه قبل افزایش یافت.

ارقام این بانک نشان داد که میانگین قیمت مسکن در بریتانیا به ۲۷۰،۰۲۷ پوند (۳۶۴،۳۷۴ دلار) رسیده است که ۸.۱ درصد نسبت به اکتبر ۲۰۲۰ افزایش نشان می‌دهد و قوی‌ترین نرخ رشد سالانه در چهار ماه را تجربه می‌کند.

اگرچه بانک مرکزی انگلستان نتوانست نرخ بهره را همانطور که بسیاری از سرمایه گذاران انتظار داشتند در روز پنجشنبه افزایش دهد، هالیفاکس گفت که افزایش احتمالی هزینه‌های گرفتن وام در ماه‌های آینده تقاضا را برای این بخش کاهش خواهد داد.

راسل گالی، مدیر اجرایی هالیفاکس، گفت: هزینه‌های گرفتن وام همچنان بر اساس استاندارد‌های تاریخی پایین خواهد بود و افزایش سپرده احتمالاً مانع اصلی بسیاری از متقاضیان باقی خواهد ماند.

وی افزود: این تأثیر بر قیمت املاک نیز ممکن است با ادامه عرضه محدود املاک موجود در بازار تعدیل شود.

انگلیس نیز مانند سایر کشورها، در طول همه‌گیری کرونا شاهد افزایش شدید تقاضا برای خانه‌های بزرگ‌تر در خارج از شهر‌ها بود و این امر قیمت‌ها را بالاتر برد. معافیت‌های مالیاتی موقت برای خرید ملک نیز به رونق این بخش کمک کرد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: